ترمیم صندلی حصیری

ترمیم صندلی حصیری

ترمیم صندلی حصیری

فهرست محتوا

10 مرحله برای ترمیم صندلی حصیری آسیب دیده

اگر مجبورید صندلی حصیری را در جایی که بافت نی از بین رفته یا آسیب دیده تعمیر کنید و به دنبال کسی هستید که این کار را برای شما انجام دهد، احتمالاً غیر ممکن است. یافتن شخصی که دارای دانش و اطلاعات باشد و مایل باشد به شما کمک کند دشوار است و اگر به بافت آسیب قابل توجهی رسیده باشد، هزینه آن بسیار زیاد خواهد بود.

در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که هزینه تعمیر بیشتر از ارزش صندلی حصیری است. در این صورت شما باید خودتان به فکر ترمیم آن باشید. اگر یک بخش از صندلی آسیب دیده باشد، به احتمال زیاد می‌خواهید به جای تعویض، آن را ترمیم کنید.

یک راه حل مناسب در چنین حالتی این است که خودتان این کار را انجام دهید و بخش آسیب دیده را ترمیم کنید. ممکن است کمی خسته کننده است اما ارزشش را دارد و قطعاً قابل انجام است.

ترمیم صندلی حصیری

ترمیم صندلی حصیری

فرآیند تعمیر صندلی حصیری

ابزاری که ممکن است برای تعمیر صندلی لازم داشته باشید شامل:
• انبر معمولی
• دم باریک
• سیم چین
• قلاب سیمی برای محکم کردن
• جایگزینی نی صندلی حصیری آسیب دیده

تعمیر میز و صندلی حصیری سخت به نظر می‌رسد و در بعضی موارد ممکن است دشوار باشد. با این حال، این آموزش برای جایگزینی نی آسیب دیده است که در یک جهت بافته شده و برای قسمت‌های بافته شده بسیار پیچیده در نظر گرفته نشده است. تعمیرات کوچک بسیار آسان است و انجام این کار توسط خودتان می‌تواند یک تجربه ارزشمند باشد. در ادامه مراحل ترمیم نی آسیب دیده را در صندلی‏ حصیری به شما آموزش خواهیم داد:

ترمیم صندلی حصیری

ترمیم صندلی حصیری

1. نی آسیب دیده را شناسایی کنید

اولین کاری که باید برای تعمیر صندلی حصیری انجام دهید این است که بخش آسیب دیده‏ای را که می‌خواهید تعمیر کنید ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا با بافت دوباره نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود یا خیر. اگر نی آسیب دیده به راحتی قابل مشاهده است، ببینید که عرض نی آسیب دیده چقدر پیش رفته است.

2. مواد نی را شناسایی کنید: شکل، اندازه و رنگ (رزین یا نی طبیعی)

برای آماده شدن برای جایگزینی باید نوع مواد مورد نیاز را به همراه قطر و رنگ نی مشخص کنید. حصیر را می‌توان با استفاده از مواد رزین طبیعی یا مصنوعی تولید کرد. چه از نی طبیعی و چه از رزین استفاده کنید، سبک و اندازه نی می‌تواند متفاوت باشد و همچنین رنگ‌ها نیز می‌توانند متفاوت باشند.

3. در صورت امکان از یک نمونه نی استفاده کنید

برای به دست آوردن نی جایگزین صحیح، ممکن است لازم باشد از نی آسیب دیده یک قطعه به عنوان، نمونه بگیرید. اگر بتوانید نمونه‌ای را از فروشنده به دست آورید، شانس بیشتری برای پیدا کردن جایگزین مناسب خواهی داشت.

4. مقدار نی مورد نیاز را تعیین کنید

شما باید مقدار (طول) هر قطعه نی را که برای انجام تعمیر صندلی حصیری نیاز دارید، تخمین بزنید. همیشه کمی بیشتر از مقدار تعیین شده نی تهیه کنید.

5. با نمایندگی فروش حصیر تماس بگیرید و نی مورد نظر خود را خریداری کنید

اولین مکانی که می‌توانید برای تهیه بروید از محلی است که مبلمان را خریداری کرده‌اید. در صورت عدم موفقیت، باید با نمایندگی فروش حصیری که لوازم تعمیر را دارند صحبت کنید. نی طبیعی به راحتی قابل تهیه است در حالی که تهیه نی رزین دشوارتر است زیرا انواع، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد.

ترمیم صندلی حصیری

6. الگوی بافت را مشاهده و یادداشت کنید

قبل از شروع تعمیر صندلی حصیری، باید الگوی بافت را مطالعه کنید. به محض برداشتن نی آسیب دیده، ممکن است الگوی آن را، تشخیص ندهید؛ بنابراین از نزدیک به آن نگاه کنید و بفهمید که چگونه باید نی جدید را دوباره به آن ببافید. گرفتن یک تصویر واضح نیز ممکن است کمک کند.

7. نی آسیب دیده را بردارید

نی آسیب دیده را با استفاده از یک جفت سیم برش یا ابزار مشابه برش داده و بردارید. انتهای نی باقیمانده را به عقب برگردانید تا انتهای آن جمع شود. حداقل 1-2 اینچ از نی اصلی را در زیر سطح بافت جمع کنید. برای اینکه یک قطعه نی را به درستی در محل خود نگه دارید آن را بیشتر ببافید؛

بنابراین، اگر می‌توانید، سعی کنید به اندازه کافی نی اصلی را بردارید تا بتوانید حداقل چهار تا هفت به صورت متقاطع و زیر و رو بچرخانید. در بخش‏های کوچک ممکن است چاره دیگری به جز استفاده از یک بافت کوتاه روی و زیر 2-3 ردیف متقاطع نداشته باشید.

8. یک ابزار سیم برای کمک به کشیدن نی به عقب تهیه کنید

هنگامی که برای بافتن نی جدید آماده می‌شوید، به ابزاری نیاز دارید تا به شما کمک کند. نی روی بخش متقاطع و زیر آن بافته می‌شود. بدون ابزار سیم برای قلاب زدن و کشیدن نی، نمی‌توانید نی را به سطح بالا بکشید.

شما باید یک سر سیم را خم کنید تا یک قلاب به اندازه کافی برای گرفتن نی و کشیدن آن به سطح بالا داشته باشید. شاید مجبور باشید کمی آزمایش کنید تا به همان شکلی که می‌خواهید کار کند.

ترمیم صندلی حصیری

9. نی جدید را در جای خود ببرید و ببافید (در جایی که لازم است خم شود)

نی جدید معمولاً در طول بیش از 36 اینچ در دسترس است. این اندازه معمولاً بیشتر از طول آن برای تعمیر هر بخش خواهد بود. اگر می‌توانید هنگام بافتن از کل طول استفاده کنید و پس از اتمام کار تعمیر صندلی حصیری، مقدار اضافی را قطع کنید تا آنچه را خریداری کرده‌اید هدر ندهید.

اگر طول آن بسیار آزار دهنده باشد، ممکن است برش آن‌ها کار را آسان‌تر کند. از ابزار سیمی که ساخته‌اید برای بافتن نی در محل خود استفاده کنید. این ابزار دارای یک قلاب در انتهای آن است که به شما کمک می‌کند انتهای نی را که در زیر سطح قرار دارد، بگیرید تا بتوانید آن را به سمت بالا بکشید تا الگوی آن کامل کنید.

توجه: نی حصیری طبیعی باید حداقل 15 دقیقه در آب خیس بخورد تا قبل از بافندگی انعطاف‌پذیر باشد و خم شود.

10. عایق کردن و رنگ زدن نی طبیعی

اگر در حال تعمیر یک محصول حصیری طبیعی هستید، باید در پایان کار خود آن را عایق کاری کنید یا رنگ کنید. اگر نی رنگ آمیزی شده است، باید نی رنگ آمیزی شده را با رنگ اکریلیک شفاف عایق بندی کنید. اگر حصیر طبیعی و خام باشد، نیازی به رنگ آمیزی و عایق کاری نخواهید داشت. به فروشگاه ابزار یراق بروید. یک قوطی اسپری اکریلیک بخرید و بخش آسیب دیده را رنگ کنید تا عایق بندی شود.

یک پاسخ

  1. ممنون از مطلب خوبتون ولی فکر نمیکنم در خانه بشه صندلی حصیری رو تعمیر کرد یعنی سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ترمیم صندلی حصیری

آخرین مقالات سایت