ایده هایی برای چیدمان صندلی کافی شاپ

ایده هایی برای چیدمان صندلی کافی شاپ

فهرست محتوا

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که قصد راه‌اندازی کافی شاپ را دارید. برای داشتن یک کافی شاپ خوب و پرطرفدار باید به دکوراسیون و نحوه چیدمان صندلی آن توجه داشته باشید. مدل‌های متنوعی از صندلی مخصوص کافی شاپ وجود دارد که با چیدمان صحیح آن می‌توانید به جلوه بصری کافی شاپ خود بیفزایید. برای چیدمان صندلی کافی شاپ می‌توانید از سبک‌های مختلفی همچون سبک مدرن، کلاسیک، روستیک و… ایده بگیرید. شما همچنین باید به هنگام چیدمان صندلی‌ها فضا و میزان ظرفیت مکان خود را نیز در نظر داشته باشید.

اصول چیدمان میز و صندلی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ باید به‌گونه‌ای انجام شود که میان اجزا کافی شاپ تناسبی برقرار شود. از اصلی‌ترین چالش‌های افراد به هنگام طراحی کافی شاپ می‌توان به برقراری نظم در محیط اشاره کرد. در واقع میز و صندلی‌ها جزو اصلی‌ترین اجزا محیط داخلی کافی شاپ به حساب می‌آیند. برای اینکه دکوراسیون خوبی داشته باشید باید به میزان نزدیکی میزها، نحوه چیدمان میزها و اندازه و ابعاد صندلی‌ها نیز توجه نمایید. البته ملاک‌های دیگری نیز وجود دارد که در چیدمان و دکوراسیون داخلی باید آن‌ها را لحاظ کنید.

1. چرخش و خروج: در طراحی و چینش صندلی‌ها باید مسیر ورود و خروج کارکنان و میهمانان را نیز در نظر گرفت.

2. چگونگی سرویس‌دهی: اینکه چیدمان صندلی کافی شاپ به چه صورت باشد، به نحوه سرویس‌دهی نیز بستگی دارد.

3. ابعاد کل محیط موجود: از بزرگترین موانع طراح به هنگام طراحی دکوراسیون و چینش صندلی‌ها می‌توان به فضای موجود محدود اشاره کرد. به هنگام انتخاب مکان برای کافی شاپ، بهتر است انتخاب شما مکانی باشد که از لحاظ هندسی فضای منظم‌تری داشته باشد.

ایده هایی برای چیدمان صندلی کافی شاپ

چیدمان صندلی کافی شاپ

اولین چیزی که مشتری بعد از ورود به کافی شاپ به سراغ آن می‌رود را می‌توان صندلی کافی شاپ دانست. با داشتن صندلی‌هایی راحت می‌توان مشتری‌های عادی را به مشتری‌های ثابت کافی شاپ تبدیل کرد. میزها به شکل گرد، مربعی یا مستطیلی طراحی می‌شوند. بهتر است در کافی شاپ، میزهایی به کار برده شوند که از قابلیت جدا و متصل شدن برخوردار باشند. به این صورت می‌توان بعضی جشن‌ها و میهمانی‌ها همچون جشن تولد را در کافی شاپ برگزار کرد.

چیدمان صندلی کافی شاپ به سبک مدرن و کلاسیک

در صورتی که سبک کافی شاپ مدرن را انتخاب کرده‌اید، باید قید میز و صندلی چوبی را بزنید. در چیدمان کافی شاپ به سبک مدرن وسایلی همچون کاناپه‌های پارچه‌ای، میزهای کوتاه و صندلی‌های چرمی به‌کار گرفته می‌شوند. در صورتیکه مایل هستید از میز و صندلی چوبی استفاده کنید، بهتر است که انتخاب شما میز و صندلی‌هایی با رنگ روشن باشد. همچنین صندلی‌های پارچه‌ای و فلزی در کنار میزهای شیشه‌ای گزینه خوبی برای کافی شاپ به نظر می‌رسد. سبک کلاسیک نیز از دیگر سبک‌های پرطرفدار به شمار می‌رود. در این سبک، چوب کاربرد بسیاری دارد. با استفاده از میز و صندلی چوبی که رنگ تیره‌ای دارند، به زیبایی کافی شاپ شما افزوده خواهد شد.

ایده هایی برای چین صندلی به سبک روستیک یا روستایی

در این سبک، متریال طبیعی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که چوب از طبیعت نشات گرفته است، در سبک روستایی کاربرد بیشتری دارد. از جمله چوب‌هایی که از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و گزینه خوبی برای این سبک به شمار می‌روند، می‌توان به چوب راش، بلوط، گردو، افرا و… اشاره کرد. همچنین در چینش و انتخاب میز و صندلی کافی شاپ باید به میزان فضا و ظرفیت موجود نیز توجه داشته باشید.
در صورتی که از مبلمان یا صندلی‌های بزرگ در محیطی کوچک استفاده کنید، مشتریان احساس راحتی نخواهند کرد. همچنین با استفاده از مبلمان یا صندلی‌های بزرگ، دیگر فضای کافی برای پذیرایی در اختیار شما قرار نخواهد داشت. برای داشتن یک کافی شاپ خوب و اصولی، انتخاب شما باید صندلی یا مبلمانی باشد که قادر به جذب نور نباشد. در طراحی دکوراسیون داخلی برخی کافی شاپ‌ها نورپردازی خاصی در نظر گرفته شده است. جنس میز و صندلی نباید به‌گونه‌ای باشد که چشمان افراد اذیت شود.

ایده استفاده از صندلی پارچه ای

در صورتی که مایل هستید در کافی شاپ خود از صندلی پارچه‌ای استفاده کنید، بهتر است که در انتخاب جنس پارچه بسیار دقت کنید. باید تناسبی میان رنگ پارچه با فصای کافی شاپ وجود داشته باشد. همچنین شما باید جنسی را انتخاب کنید که با گذر زمان شاهد پوست پوست شدن آن نباشید و همچنین پاره شدن پارچه اتفاق نیفتد. حتما نام تکنولوژی نانو تاکنون به گوشتان خورده است. آیا می‌دانستید که تکنولوژی نانو در صنعت ساخت میز و صندلی نیز کاربرد دارد؟ میز و صندلی‌هایی که به کمک تکنولوژی نانو ساخته می‌شوند، قادر به جذب مایعات نیستند و این مورد یک مزیت به حساب می‌آید. در شرایطی که مشتری به صورت سهوی مایعی را بریزد، صندلی آن را جذب نخواهد کرد.

ایده هایی برای چیدمان صندلی کافی شاپ

چیدمان میز و صندلی فلزی، چوبی و پلاستیکی

میز و صندلی فلزی از استحکام بالایی برخوردار هستند و به سادگی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد. جذب لکه نیز صورت نمی‌گیرد و در فضاهایی که تمیزی اولویت دارد، بهتر است از صندلی فلزی استفاده شود. تنوع بسیاری میان صندلی‌های فلزی وجود دارد و همین مسئله سبب می‌شود که انتخاب‌های بسیاری پیش‌روی شما قرار بگیرد.
هر سلیقه‌ای که داشته باشید، بعید است میز و صندلی‌های چوبی توجه شما را به خود جذب نکند. از جمله جذابیت‌های صندلی‌های چوبی می‌توان به طراحی طبیعی، خط‌ها و شیارهای موجود اشاره کرد. صندلی‌های پلاستیکی نیز گزینه خوبی برای استفاده در کافی شاپ‌ها به حساب می‌آیند. از مزیت‌های این مدل صندلی‌ها می‌توان به جمع‌و‌جور بودن آن اشاره کرد. جابه‌جایی آن‌ها به سادگی انجام می‌شود. اینکه این مدل صندلی‌ها ابعاد کوچکی دارند، باعث می‌شود که افراد از فضای موجود به خوبی استفاده کنند.

سخن پایانی

در طراحی کافی شاپ باید فاکتورهای بسیاری را در نظر گرفت. یکی از فاکتورهای موجود را می‌توان نحوه چیدمان صندلی کافی شاپ دانست. نحوه چیدمان صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مشتریان به هنگام ورود به کافی شاپ به دنبال مکانی دنج برای دورهمی‌های دوستانه هستند. با داشتن یک چیدمان اصولی می‌توانید توجه مشتریان را به خوبی به سمت مجموعه خود جلب کنید. باید سعی نمایید که تناسبی میان چینش صندلی‌ها با فضای موجود در کافه برقرار کنید و از صندلی‌هایی متناسب با فضای کافی شاپ استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت