نحوه صحیح چیدمان میز و صندلی چوبی برای رستوران سنتی

نحوه صحیح چیدمان میز و صندلی چوبی برای رستوران سنتی

فهرست محتوا

علی رغم پیشرفت در حوزه غذا و رستوران‌ها، همچنان بسیاری از افراد به عنوان اولین گزینه خود حضور در رستوران‌های سنتی را انتخاب می‌کنند. وجود این موضوع بسیار مطلوب بوده و باعث می‌شود اصالت همچنان حفظ شود. از آنجا که امروزه تعدد رستوران‌های سنتی نسبتاً کاهش داشته است، رقابت میان آنها افزایش یافته و می‌بایست با استفاده از نکات و جزئیاتی چشم‌گیر از جمله نحوه چیدمان میز و صندلی و انتخاب نوع مناسب آن، میزان محبوبیت خود را نزد مشتریان افزایش داد.

اصول چیدمان میز و و صندلی رستوران های سنتی

اگر می‌خواهید میزان استقبال افراد از رستوران سنتی شما افزایش یابد، می‌توانید با رعایت و بکار گرفتن نکاتی کوچک اما حائز اهمیت متوجه رشد مشتریان خود باشید. قطعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر رستوران سنتی می‌تواند نحوه چیدمان میز و صندلی‌های آن باشد؛ چرا که برخی از رستوران‌های سنتی دارای تخت نشیمن بوده و اگر از آن در فضایی مناسب استفاده نشود، باعث عدم تقارن و زیبایی محیط خواهد شد. در وهله اول شما می‌بایست به نکاتی چون مساحت رستوران، تعداد میز و صندلی‌های پیشنهادی، ابعاد آنها و… توجه داشته باشید.
پس از این مرحله نوبت به فاکتورهای مهم‌تر چون نحوه چرخش و خروج افراد، نحوه سرویس دهی و… خواهد رسید. قطعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌ها طریقه حرکت کارکنان رستوران و مشتریان است؛ چرا که نزدیک بودن میز و صندلی‌ها به یکدیگر منجر می‌شود ورود و خروج افراد بسیار دشوار انجام شود. بر اساس آمار بدست آمده و شواهد تعدادی از رستوران‌های سنتی غذای خود را به صورت سلف سرویس یا بوفه ارائه می‌دهند که برای این افراد توجه به مکانی جهت ارائه غذا و سرویس دهی الزامی خواهد بود.

می‌توان گفت اکثر اوقات صرفاً کسب درآمد بیشتر ملاک نبوده و می‌بایست آرامش مشتریان را در نظر گرفت؛ چرا که در صورت عدم وجود فضای کافی بین میزها، افراد دچار احساس بدی خواهند شد. پس از بررسی تمام حالات ممکن حال شما می‌توانید نسبت به خرید و انتخاب نوع میز و صندلی مورد نظر اقدام کنید؛ چون این تجهیزات در رستوران‌های سنتی با کافه‌ها یا سایر رستوران‌ها تفاوت بسیار زیادی دارد. توصیه می‌کنیم به منظور راحت کار خود و پرهیز از شلوغی بیجا، از طرح‌های نسبتاً ساده همراه با رنگ آمیزی ملایم و متناسب با محیط استفاده کنید.

برای خرید میز و صندلی ویلایی نیز با ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

همانطور که می‌دانید برای داشتن محیطی دل انگیز همراه با چیدمان اصولی، باید سبک دکوراسیون آن محل را نیز در نطر گرفت. از آنجا که در این بخش هدف ما چیدمان فضای داخلی یک رستوران سنتی است، شما می‌توانید از میز و صندلی‌های کلاسیک، اقلام طبیعی چون چوب، سنگ یا آبنما، دیوارپوش‌های سنتی، تخت‌های نشیمن و… استفاده کنید. صرفاً قرارگیری این کالاها در کنار یکدیگر ملاک نبوده و باید تمامی آنها در فضایی مناسب همراه با رنگ‌های متناسب قرار گیرد.
یکی از نکاتی که می‌تواند تأثیر بسزایی در نحوه ارائه غذا، نمای داخلی سالن و تجهیزات آن از جمله میز و صندلی‌ها داشته باشد، نور پردازی مناسب است. چنانچه سیستم نور پردازی به صورت اصولی و متناسب انجام شود، تمامی بخش‌های رستوران سنتی شما با یکدیگر تناسب و همخوانی پیدا کرده و باعث می‌شود جلوه رستوران بسیار زیبا گردد. قطعاً استفاده از تجهیزات زینتی چون تابلوهای سنتی، چراغ‌های آویز، لوسترهای کلاسیک و… می‌تواند نمای رستوران سنتی شما را چشم‌نواز‌تر کند.
یکی از بخش‌هایی که می‌تواند جلوه‌ای اساسی و منحصربه‌فرد به رستوران شما هدیه دهد، استفاده از رنگ‌های ملایم و کلاسیک خواهد بود. از لحاظ روانشناسی رنگ‌ها دارای پیام‌های متعدد بوده و می‌تواند سبب افزایش اشتها، افزایش تعامل میان افراد و… شود. پس از آنکه دکوراسیون رستوران نسبتاً تکمیل شد می‌توانید اگر فضایی خالی وجود داشت، از آبنما استفاده کنید. حوضچه‌ای کوچک یا آبنما می‌تواند شما را به زمان‌های قدیم و خاطرات منزل مادربزرگ برده و فضایی نوستالژی را برای شما به ارمغان آورد.

نحوه صحیح چیدمان میز و صندلی چوبی برای رستوران سنتی

میز و صندلی چوبی برای رستوران سنتی

قطعاً به این نکته واقف هستید که مشتریان شما به منظور گذراندن لحظاتی سرشار از آرامش و لذت به رستوران سنتی شما مراجعه می‌کنند. بنابر این، فراهم نمودن میز و صندلی رستوران متناسب با فضا می‌تواند خواسته آنها را فراهم کند. با توجه به اینکه دکوراسیون هدف در رستوران سنتی، کلاسیک است، شما می‌توانید از انواع و اقسام اشکال میز و صندلی‌های چوبی استفاده کنید. حتماً پیش از خرید نهایی هر کدام از صندلی‌های چوبی موجود را خود نیز امتحان کرده و به عواملی چون پشتی صندلی، نشیمنگاه، ارتفاع دسته‌های آن و… دقت کنید.
لازم است بدانید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های صندلی دسته‌های آن هستند. اگر ارتفاع آنها بیش از حد مجاز باشند، باعث می‌شود زاویه میان دست و میز نامناسب بوده و فرد به راحتی نتواند غذای خود را میل کند. شاید برای شما هم جالب باشد که چرا امروزه میزان استقبال از انواع میز و صندلی‌های چوبی افزایش یافته است! در واقع می‌توان گفت به علت استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین چوب‌ها، رعایت قوانین و ارگونومیک بودن ساخت، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در برابر ارائه کالاهایی با کیفیت، ابعاد استاندارد، طراحی متنوع و… تعدد استفاده از میز و صندلی‌های چوبی افزایش یافته است.
تنها نکته قابل توجه حین استفاده از میز و صندلی‌های چوبی نظافت آنهاست! لازم به ذکر است تمامی وسایل چوبی به علت استفاده از چوب‌های طبیعی نیاز به پاک کنندگی داشته و می‌بایست بنابر میزان استفاده از آنها، با محلول‌های مخصوص نظافت شود. استفاده از این محلول‌ها باعث می‌شود یک لایه محافظ روی میز و صندلی‌ها قرار گرفته تا از نفوذ اشعه‌های مضر از جمله نورهای مهتابی، رنگ پریدگی، کثیفی، نفوذ حشرات ریز و… به داخل آن جلوگیری شود.

سخن پایانی

از آنجا که امروزه بازار حضور در رستوران‌های سنتی بسیار پر رونق است، شما می‌توانید با انتخاب رستورانی مناسب و منحصربه‌فرد لحظات خوشی را برای خود ثبت کنید. قطعاً برای دکوراسیون فضای داخلی رستوران استفاده از رنگ‌های ملایم نظیر قهوه‌ای یا کرم، استفاده از میز و صندلی‌های مناسب، دکوری‌های تاریخی و سنتی و… می‌تواند به جذابیت‌های رستوران شما بیفزاید؛ چرا که برای افراد صرفاً غذا اهمیت نداشته و زیبایی فضای اطراف نیز می‌تواند سبب تقویت روحیه و تمایل آنها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت