نحوه چیدمان مبلمان در خانه های ویلایی

نحوه چیدمان مبلمان در خانه های ویلایی

فهرست محتوا

آیا شما هم با نحوه چینش مبلمان در خانه ویلایی آشنا نیستید؟ دکوراسیون داخلی نقش پررنگی در زیبایی ظاهری خانه دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی دو فاکتور مهم علم و هنر درهم آمیخته شده‌اند تا جلوه زیبایی از خانه ویلایی به نمایش گذاشته شود. چینش درست مبلمان به شما کمک می‌کند تا در عین زیبایی، حداکثر استفاده را از فضای موجود داشته باشید.‌ در واقع منظور از نحوه چیدمان مبلمان این است که چگونه با چینش درست مبلمان، میان محیط یا دکورهای موجود تناسب ایجاد نماییم. پیش از هر چیزی برای چیدمان درست مبلمان در خانه‌های ویلایی باید یک‌سری اصول و قوانین را رعایت کنید.

قوانین چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

برای این‌که طراحی دکوراسیون داخلی رعایت شود و مبلمان به‌درستی چیده شوند، باید به یک‌سری قوانین توجه داشته باشید و به هنگام انجام کار این موارد را در کار خود لحاظ کنید. البته دانستن قوانین و رعایت آن‌ها از شما یک طراح داخلی حرفه‌ای نمی‌سازد، تنها به شما در چینش و یافتن مسیر کمک خواهد کرد. قوانین چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به شرح زیر هستند.
1. شخص در مرحله اول باید به کاربرد و چگونگی استفاده از فضاهای خالی دقت نماید. این کار به شخص در انتخاب نوع و تعداد مبلمان کمک می‌کند.
2. در مرحله بعد نوبت به تعیین نقطه کانونی فضا می‌رسد‌. می‌بایست تناسبی میان نقطه کانونی و چگونگی چیدمان مبلمان وجود داشته باشد. برای نمونه در صورتی که تلویزیون را نقطه کانونی در نظر بگیرید، مبلمان باید در اطراف تلویزیون و با فاصله درستی از آن چیده شود.
3. بهتر است ابتدا یافتن مکان قرارگیری برای بزرگ‌ترین مبل را در اولویت قرار دهید. برای نمونه قرار دادن آن در نزدیکی یا جلوی نقطه کانونی ایده خوبی است، سپس می‌توانید در مورد بقیه مبل‌ها براساس آن تصمیم‌گیری کنید.

4. ممکن است محیط اداری و رسمی باشد. برای نمونه مایل هستید کنفرانس‌ها و جلسات کاری را در این مکان برگزار کنید. در این شرایط، باید تقارنی در طراحی دکوراسیون داخلی شما وجود داشته باشد. در صورتی که مبلمان را به حالت نامتوازن و غیرمتقارن بچینید، محیط دیگر حالت رسمی نخواهد داشت.
5. چیدمان مبلمان در نزدیکی ورودی هرگز توصیه نمی‌شود. بهتر است چیدمان مبل به شکلی باشد که قسمت‌هایی از آن در اطراف اتاق قرار بگیرند. چیدمان مبلمان در وسط اتاق غیراصولی است؛ چراکه با چیدمان مبلمان در اطراف، دو نشیمن کوچک شکل می‌گیرد و قرارگیری مبلمان در وسط اتاق سبب می‌شود که محیط شلوغ و غیرآراسته به نظر برسد.
6. توصیه می‌شود که در نزدیکی قسمت‌های بزرگ مبلمان دکوری‌های بلند و بزرگ قرار نگیرند. تنظیم میز وسط یا جلو مبل باید به شیوه‌ای انجام شود که میز به تمامی تکه‌های مبل دسترسی داشته باشد. همچنین در صورت داشتن چند میز جلو مبلی، اندازه آن‌ها باید یکسان باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه ویلایی

در صورتی که تاریخ معماری غرب را مورد بررسی قرار دهید، درخواهید یافت که این مسئله به خانه‌های ویلایی ایتالیا بازمی‌گردد. امروزه سبک‌های مختلفی از طراحی دکوراسیون داخلی ویلا دیده می‌شوند. شما می‌توانید در طراحی فضای داخلی ویلای خود از این ایده‌ها کمک بگیرید. وسایل و اسباب و اثاثیه باید در مکان صحیح خود گذاشته شوند. برای نمونه سبک توسکانی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به‌کار گرفته می‌شود. البته در صورتی که به نور خورشید اهمیت می‌دهید و مایل هستید به منظره‌های طبیعت مشرف باشید، بهتر است که مبلمان را در نزدیک یپنجره‌ها بچینید.

نحوه چیدمان مبلمان در خانه های ویلایی

نحوه چیدمان مبلمان در خانه های ویلایی

خانه‌های ویلایی عموما به مکان‌هایی گفته می‌شود که خانواده و دوستان در روزهای تعطیل وقت خود را در این مکان سپری می‌کنند و اوقات خوشی را با یکدیگر تجربه می‌نمایند. این‌که در خانه‌های ویلایی مبلمان را به چه سبکی بچینید، در واقع بیشتر به سبک ویلا و نوع کاربرد آن بستگی دارد. برای نمونه در صورتی که به چیدمان کلاسیک علاقه‌مند هستید، مبل‌های کلاسیک گزینه خوبی برای خانه‌های ویلایی به شمار می‌روند‌. حتی امکان استفاده از مبل‌های راحتی در قسمتی از ویلا نیز وجود دارد.

چیدمان مبل در فضای بیرونی ویلا

در فضای بیرونی ویلا نیز می‌توان از میز و صندلی فلزی یا فرفورژه استفاده شود. میان مبلمان فضای داخلی و بیرونی تفاوت‌هایی از لحاظ طراحی و ساختاری وجود دارند. در صورتی که محوطه بیرونی ویلا از تراس برخوردار باشد، امکان استفاده از مبل‌های چوبی یا فلزی و تاب در آن‌ها وجود خواهد داشت. این مدل مبلمان می‌بایست دارای متریالی باشند که در مقابل تابش نور خورشید، گرما، سرما و ذرات گردوغبار از خود مقاومت نشان دهند. چبنش مبلمان به شکل گرد و در نزدیکی تراس ویلا ایده خوبی به نظر می‌آید.

چیدمان مبل راحتی در خانه های ویلایی

در خانه‌های ویلایی فضای بیشتری در اختیار شما قرار دارد. از این‌رو، این مدل خانه‌ها گزینه خوبی برای استراحت و تفریح به حساب می‌آیند. استفاده از چند دست مبل در این مدل خانه‌ها رایج است. افراد خانواده در یک فضای خاص برای گفت‌و‌گو و تماشای تلویزیون گردهم می‌آیند. در این فضا بهتر است که از مبل راحتی استفاده شود. همچنین در این موقعیت، تلویزیون را باید نقطه کانونی دانست.

نحوه چیدمان مبلمان در خانه های ویلایی

چیدمان مبل کلاسیک در خانه های ویلایی

شباهت بسیاری میان مبل کلاسیک و مبل راحتی دیده می‌شود. این مدل مبل‌ها دارای ظاهری ساده هستند و گزینه خوبی برای خانه‌های ویلایی به حساب می‌آیند. اگرچه که این مبلمان ظاهر ساده‌ای دارند؛ اما در این فضا جلوه‌ای بسیار شیک و جذاب خواهند داشت. مبلمان کلاسیک گزینه خوبی برای اتاق پذیرایی ویلا به شمار می‌روند. همچنین برای تزئین آن‌ها از کوسن‌های طرح‌دار و رنگی استفاده می‌شود. در صورتی که ویلای شما محیط بزرگی دارد، چینش مبلمان می‌تواند به شکل گرد باشد. در این شرایط شاهد تقسیم‌بندی اتاق نشیمن به دو نشیمن کوچک هستیم.

سخن پایانی

در خانه‌های ویلایی عموما محیط بزرگ و جادارتری پیش‌روی شما قرار دارد. در صورتی که علم کافی را داشته و شخص هنرمندی باشید، می‌توانید دکوراسیون داخلی را به بهترین شکل طراحی کنید. نحوه چیدمان مبلمان یکی از مسائل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی است. با چینش درست مبلمان و قرار دادن آن‌ها در موقعیتی صحیح به زیبایی ظاهری ویلا افزوده خواهد شد. در خانه‌های ویلایی امکان استفاده از چند دست مبلمان وجود دارد. البته باید به این موضوع توجه نمایید که هر یک در مکانی درست گذاشته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت