میز و صندلی مناسب برای حیاط منزل و ویلا

میز و صندلی مناسب برای حیاط منزل و ویلا

فهرست محتوا

انتخاب بهترین متریال برای میز و صندلی فضای باز یک امر تحقیقی و آموزشی است. ما باید بدانیم که متریال مختلف از نظر قیمت، دوام و البته ظاهر چگونه با هم مقایسه می‌شوند. مبلمان ویلایی فضای باز از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای اینکه تصمیم بگیرید که بهترین متریال میز و صندلی برای حیاط منزل و ویلای شما کدام است، باید چند مورد کلیدی را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید در چک‌لیست زیر مشاهده کنید که کدام ماده دارای تمام خصوصیات کلیدی است که به کار فضای باز شما می‌آید.

میز و صندلی مناسب برای حیاط منزل و ویلا

چک لیست مبلمان مناسب برای حیاط

نکاتی که باید هنگام خرید میز و صندلی حیاط در نظر بگیرید از قرار زیر است:

  • زیبایی‌شناسی میز و صندلی
  • ماندگاری آن
  • سازگاری آن با شرایط آب و هوایی
  • عملکرد ویژه آن

انواع مصالح برای ساخت مبلمان

در این بخش ایده‌های اصلی و خلاصه‌ای از هر یک از اجناس میز و صندلی به شما ارائه خواهیم داد.

  • حصیری رزینی مصنوعی

افراد معمولا میز و صندلی حصیری از رزین مصنوعی را با «حصیر خیزران» اشتباه می‌گیرند. میز و صندلی حیاط از جنس رزین مصنوعی که معمولاً در بافت حصیر ساخته می‌شوند، شیک، کم تعمیر، سبک وزن و بسیار بادوام است. رزین مصنوعی یکی از بهترین مواد برای مبلمان بیرونی است. به خصوص اگر حصیر پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) باشد. لازم به ذکر است که اکثر اثاثیه‌های رزین مصنوعی بر روی یک قاب آلومینیومی ساخته می‌شوند. به همین دلیل استحکام مبلمان رزین مصنوعی برای فضای باز بسیار نزدیک به مبلمان آلومینیومی است.

  • کامپوزیت

کامپوزیت ترکیبی ضد آب از مواد رزین مصنوعی (معمولاً ترموپلاستیک گرم شده) و الیاف چوب نرم و چوب سخت است. در مبلمان حیاط از جنس کامپوزیت، افزودنی‌هایی مانند تثبیت‌کننده‌های UV، رنگ‌ها، چفت‌کننده‌ها و روان‌کننده‌ها نیز استفاده می‌شود، که باعث می‌شود در عین حال خواص طولانی مدت آن را افزایش دهد. در گذشته، چوب کامپوزیت به دلیل ظاهر بسیار مصنوعی و پلاستیکی پرطرفدار نبود. اگرچه امروزه روش‌های مدرن ساخت کامپوزیت، ظاهری طبیعی‌تر و متنوع‌تر به آن بخشیده است. از جمله نقش‌های حکاکی شده یا دانه‌مانند، بنابراین هیچ دو تخته‌ای شبیه هم نیستند.

مبلمان کامپوزیت فضای باز مزایای زیادی نسبت به مبلمان چوبی واقعی دارد. این یکی از بهترین متریال‌های معاصر برای مبلمان حیاط است. برخی از مزایای کلیدی آن عبارتند از:

  • کاملاً مقاوم در برابر رطوبت و در بسیاری موارد کاملاً ضد آب است.
  • مانند چوب واقعی نیازی به تعمیر و نگهداری زیادی ندارد. فقط آن را جارو بزنید و آبکشی کنید!
  • مستعد آسیب موریانه‌ها، زنبورهای نجار و سایر حشرات تخریب‌کننده چوب نیست.
  • در برابر پارگی آسیب‌پذیر نیست.
  • در ابتدا گران‌تر از چوب واقعی است، اما با فرض تعمیر و نگهداری و دوام آن به طور قابل توجهی ارزان‌تر در می‌آید.

اما عیب مبلمان حیاط کامپوزیت مدرن این است که در مقابل نور مستقیم خورشید سریع‌تر و داغ‌تر از چوب واقعی می‌شود (اگرچه روش‌های جدید تولید این موضوع را اصلاح‌پذیر کرده است). همچنین گرچه مبلمان چوبی کامپوزیت در برندهای معتبر، عالی به نظر می‌رسند، اما با بررسی دقیق نمی‌توان انکار کرد که کامپوزیت از نظر ظاهری با «چوب واقعی» یکسان نیست.

  • ساج

چوب ساج بهترین چوب برای مبلمان حیاط است. چوب ساج اغلب با هر شرایط آب و هوایی سازگار است، همچنین پوشش زیبای دانه‌بندی دارد که به همین دو دلیل در صنعت مبلمان‌سازی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین یک چوب مستحکم است، در نتیجه سطح بسیار محکمی دارد به طوری که هیچ خراش یا فرورفتگی در آن مشاهده نخواهید کرد. ساج در مقایسه با چوب‌های دیگر مانند کاج یا سرو که باید در فصل زمستان نگهداری شوند تا 50 سال عمر می‌کند. البته به اندازه مبلمان آلومینیومی سبک نیست، اما بسیار منعطف است در حالی که ظرفیت بار بیشتری را می‌تواند تحمل کند. فقط قبل از خرید باید از نحوه نگهداری آن مطمئن شد. زیرا چوب می‌تواند رطوبت را جذب کند که منجر به پوسیدگی و کپک می‌شود، بنابراین باید از آن در فضای باز محافظت شود.

  • آلومینیوم

مبلمان آلومینیومی حیاط انتخاب فوق العاده‌ای است زیرا سبک و بادوام است. فقط اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که اغلب باد شدید می‌وزد ممکن است مشکل‌زا باشد. با این وجود آلومینیوم بسیار قوی‌ و مستحکم و ضد زنگ در محیط بارانی و مرطوب است.

  • فلز فرفورژه

آهن فرفورژه یک فلز قدیمی برای انتخاب در فضای باز است. این فلز به صورت دستی ساخته می‌شود و با آهن چدن که با استفاده از قالب فراهم می‌آید متفاوت است. اگر به دنبال طراحی‌های منحصر به فرد و دست‌ساز هستید، آهن فرفورژه بهترین متریال برای مبلمان فضای باز است. آهن فرفورژه بسیار سنگین‌تر از آلومینیوم است. بنابراین برای محیط بادخیز مناسب‌تر از آلومینیوم است.

میز و صندلی مناسب برای حیاط منزل و ویلا

  • پارچه مناسب برای مبلمان فضای باز

ضروری است که اگر میز و صندلی حیاط دارای پشتی و نشیمن هستند، جنس پارچه آن از مواد مقاوم باشد که در برابر تغییرات محیطی زود فرسوده نشود. از جمله پارچه‌های مناسب برای استفاده در مبلمان حیاط و فضای باز می‌توان به پلی استر، اکریلیک، نایلون، پارچه تکاستایل اشاره کرد.

در زیر لیستی از موادی است که توصیه می‌کنیم از آن‌ها اجتناب کنید:

  • رزین پلاستیکی ارزان، ظاهر زیبایی ندارد و شکننده است و فقط برای استفاده موقت خوب است.
  • حصیر پی وی سی ارزان، مانند HDPE به نظر می‌رسد، اما وقتی متوجه شوید که واقعا از چه چیزی ساخته شده است، خواهید دید که بهترین ماده برای استفاده در مبلمان فضای باز نیست. افزون بر این مانند حصیر HDPE قابل بازیافت هم نیست.

مواد مصنوعی حصیر‌های PVC ارزان از هم باز شده، شکننده می‌شوند و می‌ترکند. اگر از تجربیات بدی در مورد رزین‌های مصنوعی شنیده‌اید، احتمالاً به این دلیل است که مبلمان از پلاستیک PVC با کیفیت پایین ساخته شده است.

  • فلزات لخت، به جز آلومینیوم که خود ساختار ضدزنگ دارد- زمانی که در معرض باران و رطوبت قرار می‌گیرند زنگ می‌زنند. اطمینان حاصل کنید که هر مبلمانی که خریداری می‌کنید با مواد ضد زنگ پوشیده شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت