راه‌های تمیز کردن مبلمان حصیری

راه‌های تمیز کردن مبلمان حصیری

فهرست محتوا

مبلمان حصیری معمولا برای فضاهای نشیمن در فضای باز و داخل انتخاب‌های محبوبی هستند. حصیر راحت، مستحکم و جذاب است و در رنگ‌ها و الگوهای بسیار متنوعی عرضه می‌شود که مکمل طرح‌های تزئینی بی‌شماری باشد. حصیر از آنجا که به طور سنتی از مواد گیاهی مانند چوب خیزران، بامبو، بید و نی ساخته می‌شود، مراقبت از حصیر ممکن است نیاز به یادگیری داشته باشد. به همین دلیل، قبل از اینکه یک قطعه حصیر را به خانه خود بیاوریم، لازم است برای طول عمر بیشتر بایدها و نبایدهای آن را درک کنیم. حصیر یک محصول طبیعی است و برای اینکه به بهترین شکل به نظر برسد به مراقبت‌های تخصصی نیاز دارد. برخی روش‌های نظافت حصیر ممکن است بر روی انواع حصیر اعمال شود و مشکلی ایجاد نکند و برخی دیگر فقط برای حصیر در فضای باز مناسب باشد.

راه‌های تمیز کردن مبلمان حصیری

تمیز کردن عمومی حصیر

  • بالشتک‌های مبل را بردارید و آن‌ها را به طور جداگانه طبق دستورالعمل سازنده تمیز کنید، زیرا بسته به نوع پارچه نظافت آن متفاوت است.
  • گردگیری منظم با یک پارچه نرم، گردگیر میکروفیبر یا گردگیر پر کمک می‌کند تا هر نوع حصیری عالی به نظر برسد.
  • برای گرد و غبار سنگین‌تر، از یک قلم موی کوچک با موهای نرم استفاده کنید. برای از بین بردن کثیفی از آن شکاف‌هایی که حصیر به قاب مبلمان متصل شده است، به یک مسواک قدیمی نیاز دارید.
  • مبلمان حصیری را مرتباً با برس جاروبرقی خود تمیز کنید، مطمئن شوید که مکش را در پایین‌ترین سطح خود قرار دهید تا آسیبی به آن وارد نشود.
  • وسایل حصیری یک یا دو بار در سال نیاز به تمیز کردن کاملتری دارند. یک پارچه میکروفیبر یا حوله تر یا حتی یک پارچه تمیز را با آب گرم مرطوب کنید، سپس سطح حصیر، بالا و پایین را به آرامی از گرد و غبار پاک کنید.
  • برای آلودگی‌ها و لکه‌های سنگین‌تر، از یک پارچه که کمی با آب گرم و صابون ملایم مرطوب شده است استفاده کنید و سپس دوباره با آب ساده آن را پاک کنید.
  • برای از بین بردن کپک، از مخلوط 25 درصد سرکه سفید و 75 درصد آب استفاده کنید، سپس دوباره با آب ساده پاک کنید.
  • قبل از تعویض کوسن‌ها، اجازه دهید حصیر کاملاً در آفتاب خشک شود. گاهی هم می‌توانید از سشوار برای تسریع روند خشک شدن استفاده کنید.

تمیز کردن حصیر در فضای باز

یک چهارم فنجان صابون ظرفشویی مایع را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید. این محلول تمیزکننده همه منظوره و موثر برای میز و صندلی حصیری فضای باز است. ابتدا گرد و غبار حصیر را با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کنید، سپس مبلمان حصیر را با کف صابون به وسیله شلنگ باغبانی بشویید. برای از بین بردن کپک، یک فنجان سرکه سفید را به این محلول تمییزکننده اضافه کنید. برای کثیفی و لکه‌های سخت هم می‌توانید از همین محلول با یک برس نرم استفاده کنید. یک مسواک قدیمی به شما کمک می‌کند تا به گوشه‌ها و سوراخ‌هایی که در معرض دید نست دسترسی پیدا کنید. پس از آن، حصیر را کاملاً با آب ساده بشویید و کاملاً خشک نمایید. اگر حصیری که در فضای باز واقع شده است بسیار کثیف باشد، می‌توانید از بخارشوی هم استفاده کنید. هنگامی که کل مبلمان را با بخار تمیز کردید، آن را با سشوار کاملا خشک نمایید. در غیر این صورت، ترکه‌های حصیر ممکن است خم شود یا تغییر شکل دهد. برای بهترین نتیجه، مبلمان حصیری را در یک روز آفتابی و بادخیز با بخار تمیز کنید تا از خشک شدن سریع آن اطمینان حاصل کنید.

راه‌های تمیز کردن مبلمان حصیری

نکات خشک کردن مبلمان حصیری پس از نظافت

هنگامی که تمیز کردن قطعه حصیری به پایان رسید، باید مطمئن شوید که کاملاً خشک است تا از آسیب ناشی از رطوبت اضافی جلوگیری کنید. برای این کار ابتدا از یک پارچه میکروفیبر خشک و سپس از یک سشوار استفاده نمایید؛ یا مبلمان را بیرون در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود. اگر انتخاب شما برای خشک کردن آفتاب است، مراقب باشید قطعه حصیری را برای مدت طولانی در فضای باز رها نکنید. چراکه قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند باعث ترک خوردن الیاف طبیعی شود.

برای محافظت از مبلمان حصیری خود و افزایش زمان بین تمیز کردن عمیق، به طور مرتب از جاروبرقی یا اتصالات برس خود استفاده کنید تا گرد و غبار و زباله‌هایی که ممکن است در بافت جمع شده باشند را پاک کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که مبلمان شما حصیر طبیعی باشد، زیرا مواد آلی می‌توانند به مرور زمان فیبر را تجزیه کنند. به همین ترتیب، اگر روی مبلمان چیزی ریخت یا لکه‌دار شد، همیشه آن را در اسرع وقت تمیز کنید تا از آسیب طولانی مدت جلوگیری کنید.

نکات تجربی

  • از آسیب رساندن به مبلمان حصیری خودداری کنید و مراقب باشید که به لت‌های آن خیلی فشار نیاورده‌اید.
  • اگر نوارهای آسیب دیده یا شکسته در مبلمان حصیری خود دارید، آن را با چسب چوب تعمیر کنید، قبل از ادامه نظافت آن، زمان کافی برای خشک شدن چسب بگذارید. البته اگر آسیب زیاد باشد، بهتر است آن را نزد یک متخصص ببرید.
  • از برس سفت، پد پشم فولادی یا هر گونه مواد ساینده خشن روی حصیر اجتناب کنید. انجام این کار می‌تواند به شدت به حصیر طبیعی آسیب برساند و همچنین می‌تواند آن را از پوشش محافظ که از یک قطعه لاکی تشکیل شده است، پاک کند.
  • هرگز آب را اشباع نکنید و اجازه ندهید روی حصیر جمع شود، زیرا رطوبت می‌تواند منجر به لک شدن یا تغییر شکل حصیر یا هر دوی این موارد شود.
  • فقط اندکی نگهداری و نظافت منظم حصیر باعث می‌شود که مبلمان و لوازم جانبی حصیری شما سال‌ها راحتی و لذت را برای شما به ارمغان بیاورند.
  • می‌توانید یک یا دو بار در سال مبلمان حصیری خشک را با روغن بذر کتان درمان کنید.
  • پارچه پاک‌کننده نباید خیلی خیس شود. فقط به اندازه‌ای خیس شود که الیاف حصیری را تمیز کند.
  • تا جای ممکن از برس آغشته به آب صابون فقط برای نظافت شکاف‌ها و جزئیات غیر قابل دسترس استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت