تفاوت مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی

تفاوت مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی

فهرست محتوا

یکی از تفاوت‌های اساسی بین مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی این است که مبلمان فضای باز قابلیت این را دارد که هم در داخل خانه و هم در محیط بیرون از آن استفاده شود در حالی که مبلمان خانگی این امکان را ندارد.

تفاوت مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی

در ادامه به تفاوت‌های این دو دقیق‌تر می‌پردازیم:

  • تغییر در شرایط

احتمال محو شدن یا تغییر رنگ مبلمان داخلی بسیار بیشتر از وسایل بیرون است. برخی از مواد سریع‌تر از سایرین محو می‌شوند، به عنوان مثال، چوب وقتی دائماً در معرض باران و اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد ضعیف شده و ظاهر متفاوتی پیدا می‌کند.در حالی که مبلمان فضای باز در محیط بیرون از خانه برای مقابله با شرایط آب و هوایی مستحکم ساخته شده است و باران یا آفتاب آن را خراب نمی‌کند، با این حال، ممکن است هر چند وقت یکبار نیاز به رنگ‌آمیزی یا تعمیر داشته باشد. به طور کلی مبلمان فضای باز همه کاره است.

لازم به ذکر است فاکتورهای ساییدگی و پارگی هر نوع مبلمانی را هم باید در نظر گرفت.

  • مواد

در مبلمان امروزی از متریال‌های زیادی هم برای داخل خانه و هم برای بیرون استفاده می‌شود.

همچنین میز و صندلی‌ آلومینیومی، پلاستیکی، رزین یا حصیری، و فلزی یا فرفورژه وجود دارند که می‌توانند در هر فضای بازی فوق‌العاده به نظر برسند.

در صورت استفاده در خارج از منزل، ممکن است نیاز به نگهداری برخی از این مواد باشد، اما در مورد مبلمان خانگی، غیر از پاک کردن با یک پارچه مرطوب، نیازی به مراقبت یا نگهداری ویژه‌ای نیست؛ می‌توان برای این کار از اسپری مبلمان نیز استفاده کرد.

اگر می‌خواهیم این نوع مبلمان ماندگاری بیشتری داشته باشد، نباید هرگز از حلال‌های تمیزکننده دیگر مانند اسپری پنجره، پاک‌کننده فرش یا صابون استفاده کنیم. زیرا مبلمان را از طراوت اولیه می‌اندازد و آن‌ها را کهنه جلوه می‌دهد.

روی برخی از مواد مطالعه بیشتری نسبت به سایرین شده است، اما اسکلت و قاب مبلمانی که در داخل خانه قرار می‌دهید می‌تواند مشابه موادی باشد که در مبلمان بیرونی به کار می‌رود. به عنوان مثال، شما می‌توانید از آلومینیوم در هر دو فضا و همچنین رزین استفاده کنید، اما مطمئن نیستیم که پلاستیک در اتاق نشیمن خوب به نظر می‌رسد یا خیر. ممکن است بسته به برخی دکوراسیون‌ها و نوع پلاستیکی که در ساخت استفاده شده است، در مواردی خوب به نظر آید. در نهایت همه چیز به سلیقه خود شما باز می‌گردد.

پارچه‌ها نیز مهم هستند. اگر به دنبال کوسن برای مبلمان فضای باز هستیم، باید بدانیم که ضروری است که پارچه آن از مواد بادوام‌تری ساخته شده باشند تا بتواند در برابر آب و هوای مختلف مقاومت کند، مانند بوم یا پلاستیک. اما در داخل خانه، می‌توان تقریباً از هر نوع ماده‌ای استفاده کرد.

  • قیمت

هنگامی که مبلمان خانگی انتخاب می‌کنیم، به احتمال زیاد لازم است هزینه بیشتری بپردازیم. مبلمان خانگی نسبتاً گران‌تر از مبلمان فضای باز است. وسایل فضای باز معمولاً بر اساس عملکردشان قیمت‌گذاری می‌شوند و به طور هدفمند ساخته می‌شوند.

  • تاریخ انقضا

حتی دوام تجهیزات داخلی خانه نیز به میزان مراقبت شما بستگی دارد. زیرا این وسایل تقریباً روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و با حضور کودکان، ممکن است این مبلمان بسیار سریع‌تر رو به فرسودگی رود. اما به طور کلی می‌توان گفت وسایلی مانند مبل و صندلی در داخل خانه معمولاً به خوبی استفاده می‌شوند و خیلی به تدریج ضعیف و فرسوده می‌شوند. اما از آنجایی که وسایل فضای باز در بیرون از خانه هستند، بسته به قطعاتی که خریداری می‌شود، می‌تواند فرسوده شود. اگر مواد یا سبک ارزان‌تری انتخاب شود، می‌تواند راحت‌تر فرو بریزد و بشکند یا آسیب ببیند. این ایده خیلی خوبی است که وسایلی را که در حیاط قرار می‌دهید، در صورت عدم استفاده بپوشانید. زیرا باعث می‌شود که از آن‌ها محافظت شود و بیشتر از معمول عمر کند. اگر علاقه‌مند هستید که برای راحتی و زیبایی بیشتر فضای باز خود میز و صندلی خریداری کنید، سایت باغ کالا برای این طراحی اعلام آمادگی می‌کند و محصولات خود را در سه نوع زیر عرضه کرده است. هر یک از این محصولات ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. ارجحیت هر کدام از این محصولات برای انتخاب بسته به نیاز شما تعیین می‌شود:

تفاوت مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی

میز و صندلی آلومینیومی

میز و صندلی آلومینیومی مزایای مختلفی را برای صاحب خانه‌ای دارد که به دنبال تجهیز پاسیو یا فضای باز خود است. در بیشتر موارد، آلومینیوم سبک، بادوام و مقاوم در برابر خوردگی ناشی از عوامل جوی مانند برف و باران و باد است و همین آن را به یک ماده ایده‌آل برای قرارگیری در فضای باز تبدیل می‌کند. همچنین فوق العاده شیک است و ظاهری مدرن دارد که می‌تواند به راحتی با هر نوع تم دکوراسیونی تطبیق پیدا کند.

مبلمان باغی فرفورژه

میز و صندلی فلزی یا فرفورژه نیز بادوام و پایدار است و وزن آن سنگین‌تر از سایر مواد است. به این لحاظ انتخاب آن برای شرایط آب و هوایی بادخیز عالی است. فرفورژه یک ماده چکش‌خوار است که می‌تواند به شکل‌ها و طرح‌های پیچیده، منحصر به ‌فرد و از نظر بصری جذاب دربیاید و گزینه‌های شیک زیادی به شما ارائه ‌دهد. فرفورژه در چندین رنگ موجود است تا طراحی سفارشی و شخصی‌تری ارائه دهد. اما توصیه می‌کنیم هنگام خرید مبلمان فرفورژه بررسی کنید که جوش‌ها صاف باشند، رویۀ فلز به طور یکسان پوشش داده شده باشد و قطعات جامد و سنگین باشند. این‌ها همه نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد مبلمان فضای باز با کیفیتی خواهید داشت که در آزمون زمان کاملا مقاوم است.

میز و صندلی حصیری

حصیر طبیعی یک منبع تجدیدپذیر است. اگرچه حصیر طبیعی پتانسیل ماندگاری طولانی دارد، اما مثل سایر مواد باید از آن مراقبت شود. نیاز است در برابر محیط مرطوب، تخریب حشرات و خشک شدن برای اطمینان از طول عمر این محصول از آن با روش‌هایی که کارشناسان ارائه می‌دهند، محافظت شود. میز و صندلی حصیری با حصیر مصنوعی می‌تواند ویژگی‌های کیفی زیادی داشته باشد. حصیر مصنوعی از الیاف پلی اتیلن ساخته شده است که از تاب برداشتن و محو شدن رنگ آن محافظت می‌کند. بافت مصنوعی آن می‌تواند در برابر آفتاب و شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند و در عین حال برای سال‌ها با طراوت باقی بماند.

کلام آخر

در مجموع، مبلمانی که برای خانه خود خریداری می‌کنید ظاهر و احساس متفاوت و شیک‌تری خواهند داشت، در حالی که تجهیزات مستحکم‌تر مانند نیمکت‌ها، میز و صندلی‌ها فلزی فرفورژه یا آلومینیومی برای فضای بیرون از خانه در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً مناسب اتاق نشیمن یا آشپزخانه نیست. اما در مورد مبلمان حصیری فرق می‌کند. در بعضی دکوراسیون‌ها که برخی جزئیات از جنس حصیر یا چوب بامبو است از میز و صندلی حصیری در داخل خانه استفاده می‌شود و ظاهری گرم و مدرن به خانه می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت