صندلی باغی مناسب

صندلی باغی مناسب

صندلی باغی مناسب

فهرست محتوا

چگونه یک صندلی باغی مناسب را انتخاب کنیم؟

صندلی باغی مناسب باید راحت، شیک و کاملاً مناسب استفاده در فضای باز باشند. شما می‌توانید بین مواد مختلفی از جمله چوب، فلز و منسوجات و طیف وسیعی از رنگ‌ها آن‌ها را انتخاب کنید تا با بودجه و سلیقه شما متناسب باشند. برای انتخاب یک صندلی باغی مناسب باید به موارد مختلفی توجه کنید.

صندلی باغی مناسب
صندلی باغی مناسب

ویژگی‌های مهم یک صندلی باغی مناسب

• مواد با کیفیت
• راحتی
• راحتی در مراقبت و نگهداری
• اندازه استاندارد
• تجهیزات جانبی

نحوه انتخاب صندلی باغی مناسب

عامل تعیین کننده اصلی در انتخاب صندلی باغی راحتی آن است. به همین ترتیب، یک مدل با عرض و عمق مناسب و متناسب با نوع بدن خود انتخاب کنید. مواد صندلی نیز در تصمیم‌گیری شما نقش دارد.

در حالی که انواع پارچه ه‏ای از راحتی بیشتری برخوردار هستند، با استفاده از یک بالشتک یا یک پشتی در مدل‌های ساخته شده از مواد دیگر می‏توانید یک صندلی باغی مناسب و راحت داشته باشید. گزینه دیگر برای راحتی بیشتر، دسته‌های صندلی است. این موارد اغلب در صندلی‌های تاشو باغی وجود دارد.

صندلی باغی مناسب
صندلی باغی مناسب

طرح و سبک صندلی‌های باغی شما می‌تواند متناسب با میز باغ شما باشند یا برای داشتن ظاهری مجلل متفاوت باشند. از چوب طبیعی گرفته تا رزین‏های شیک بافته شده، از آهن فرفورژه تا آلومینیوم مدرن … مواد انتخابی شما هستند که به اندازه رنگ‌های ارائه شده گسترده هستند.

میزان فضای بیرونی شما نیز در تصمیم‌گیری شما مؤثر خواهد بود. به عنوان مثال صندلی‌های تاشو گزینه بسیار خوبی برای صرفه جویی در فضا هستند.

شما می‌توانید بین تعدادی از مواد انتخاب کنید. این مواد را باید متناسب با ظاهر باغ خود و مبلمان باغی موجود انتخاب کنید. همچنین باید قیمت و شرایط نگهداری هر ماده را در نظر بگیرید.

• صندلی‌های چوبی باغ

صندلی‌های چوبی باغی به دلیل ظاهر طبیعی و دوام آن انتخاب می‏شوند. شما می‏توانید این نوع صندلی باغی را از میان طیف وسیعی از چوب‏های مختلف (کاج، اقاقیا، بلوط و …) را انتخاب کنید. عملکرد چوب‏های مختلف از نظر مقاومت در برابر رطوبت، حشرات یا قارچ‌ها متفاوت هستند.

همه انواع چوب‏ها باید به طور منظم با استفاده از محصولات که مخصوص چوب‏های مختلف طراحی شده است، محافظت و نگهداری شوند شود: به عنوان مثال، موم، روغن، لاک، مواد براق کننده و غیره.
صندلی‌های چوبی کامپوزیت از الیاف چوب و با مواد پلاستیکی ترکیب شده‌اند. این ترکیب ماده‌ای ضد پوسیدگی ایجاد می‌کند که مستعد تکه تکه شدن یا شکستن نیست. این مواد مصنوعی به هیچ مراقبتی نیاز ندارد.

صندلی باغی مناسب
صندلی باغی مناسب

• صندلی‌های باغ استیل

استیل جلوه‌ای مدرن‌تر برای باغ شما ایجاد می‏کند. استیل فولاد ضد زنگ است که در برابر آب اشعه ماورا بنفش آفتاب مقاوم است. با این حال، این ماده سنگین در معرض آفتاب بیش از حد، گرم می‌شود. صندلی‌های باغی ساخته شده از فولاد روکش دار با رزین اپوکسی در برابر خوردگی و اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند. برخی از آن‌ها برای مقاومت بهتر در برابر خراش (که می‌تواند به سطح محافظ آسیب برساند) گالوانیزه گرم هستند.

• صندلی باغی آلومینیومی

صندلی‌ آلومینیومی به سبک مدرن، به دلیل مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی (باران، سرما، گرما و …) و زنگ زدگی بسیار مورد توجه هستند. این صندلی‌ها می‌توانند به راحتی جابجا شوند اما می‌توانند در اثر باد حرکت کنند. درست مثل مدل‌های فولادی، آن‌ها در زیر نور آفتاب گرم می‏شوند.

• صندلی‌های باغ فرفورژه

آهن فرفورژه بهترین ماده برای دکوراسیون به سبک روستایی است. این نیمکت‌ها محکم و سنگین هستند؛ اما در معرض آفتاب گرم می‌شوند و باید با استفاده از یک محصول مقاوم در برابر زنگ زدگی به طور منظم محافظت شوند.

• صندلی‌های رزینی باغی

این ماده پلاستیکی (پلی پروپیلن، پلی اتیلن) در ساخت صندلی باغی به کار می‏روند که سبک، ضد پوسیدگی و مقاوم در برابر آب و هوا هستند. همچنین این صندلی‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند – به خصوص صندلی‌هایی که از پلاستیک حرارتی ساخته شده‌اند. رزین بافته شده که به آن چوب خیزران یا چوب مصنوعی نیز گفته می‌شود، باعث ایجاد ظاهری جذاب می‏شود. با این حال، این مدل‌ها گران‌تر هستند. حتماً بررسی کنید مدلی را که انتخاب کرده‌اید، دارای محافظ و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش است تا با گذشت زمان رنگ آن حفظ شود و محو نشود.

صندلی باغی مناسب
صندلی باغی مناسب

• صندلی‌های باغی پارچه ‏ای

صندلی باغی پارچه‌ای، بافته شده است. این صندلی‏ها از ترکیبی از الیاف پلی استر ساخته شده‎‏اند که باعث مقاومت در برابر آب و هوا و اشعه ماورا بنفش می‌شود. ترکیب این بافت پارچه‏ای با یک قاب چوبی، استیل یا آلومینیوم، باعث شکل گیری صندلی‌های پارچه‌ای با پشتی بسیار راحت می‏شوند. برای تمیز نگه داشتن آن‌ها فقط به کمی آب صابون نیاز دارید.

صندلی‌های باغی با صندلی‌های عریض و عمیق، در مقایسه با مدل‌هایی با ابعاد کوچک‌تر، بیشتر راحت هستند. با این حال، آن‌ها فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کنند.
در پایان، باید به سراغ صندلی بروید که متناسب با نوع بدن شما باشد. در غیر این صورت ممکن است ناراحت کننده باشد!

ارتفاع صندلی مربوط به فاصله صندلی از زمین است. این ارتفاع باید متناسب با ارتفاع میز مورد استفاده در کنار صندلی باغی باشد.
برای مثال برای یک میز ناهار خوری، ارتفاع باید در حدود 75 سانتی متر باشد (در مقایسه با صندلی باغی کلاسیک در حدود 46 سانتی متر). صندلی‌های باغی قابل جمع شدن یا تاشو یک گزینه عالی برای صرفه جویی در فضا هستند. بعضی از صندلی‌های باغی می‌توانند تا شوند یا جمع شوند.

صندلی‌های تاشو که برای استقبال از یک مهمان اضافی در اطراف میز مناسب هستند، می‌توانند به راحتی جمع شوند تا در فضاهای جمع و جور نگهداری شوند؛ بنابراین نگهداری این نوع صندلی باغی در فضای بسته راحت‌تر است. صندلی‌های معمولی فضای بیشتری را اشغال می‌کنند اما برای راحتی بیشتر ممکن است دارای دسته‌های راحت باشند.

بالشتک‌ها و کوسن‌های صندلی در صندلی باغی باعث ایجاد راحتی واقعی می‏شوند. اگر مواد صندلی شما به خاطر آفتاب گرم شود این کوسن‏های پارچه‏ای نیز کاربردی هستند. اگر نمی‌توانید صندلی‌های باغچه خود را در زمستان در فضای بسته نگه دارید، باید آن‌ها را با استفاده از یک پوشش محافظ محکم، ضد آب و نصب شده بپوشانید؛ بنابراین برای محافظت از صندلی باغ خود حتماً یک روکش مناسب انتخاب کنید تا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و حشرات و سایر آسیب‏ها محافظت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صندلی باغی مناسب

آخرین مقالات سایت