نکاتی برای انتخاب بهترین مبلمان ویلایی

نکاتی برای انتخاب بهترین مبلمان ویلایی

مبلمان ویلایی

فهرست محتوا

نکاتی برای انتخاب بهترین مبلمان ویلایی

مانند هر چیز دیگری به نظر می‌رسد گزینه‌های بی‌نهایتی هنگام انتخاب مبلمان ویلایی وجود دارد. ممکن است فکر کنید دقیقاً می‌دانید چه می‌خواهید، اما وقتی وارد یک مغازه شوید یا تصاویر را به صورت آنلاین مرور کنید، سبک‌ها، اشکال و گزینه‌های مختلف می‏تواند شما را سردرگم کند. برای در وقت، هزینه و پشیمانی احتمالی در جلوگیری کنید بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا تصور روشنی از آنچه می‌خواهید و آنچه نیاز دارید را به دست آورید.

مبلمان ویلایی

1. ابتدا اندازه را در نظر بگیرید. اگر اتاق پذیرایی بزرگ‌تری دارید، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که می‌خواهید مبلمان ویلایی شما چه مقدار از اتاق پذیرایی را پر کند. آیا می‌خواهید کاناپه یا صندلی دیگری نیز در این فضا بگنجانید؟ میز قهوه می‌خواهید؟ در این صورت، یک مبلمان ویلایی ساده یا کمی با شکل L احتمالاً بهترین انتخاب است. اگر به دنبال مبل راحتی دارای نقطه کانونی در اتاق پذیرایی خود هستید، به دنبال شکل‌های گردتر باشید که فضای بیشتری را اشغال کرده و صندلی‌های زیادی دارند.

اگر یک اتاق پذیرایی کوچک دارید، احتمال اینکه به یک مبلمان ویلایی کوچک‌تر نیاز داشته باشید وجود دارد. با داشتن فضای کم، هر کاناپه در کانون توجه قرار خواهد گرفت، بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که انتخاب شما کاربردی باشد. علاوه بر این باید دارای طراحی قوی باشد که بقیه فضا را پوشش دهد و تکمیل کند.

2. دقیقاً نحوه گرایش مبلمان ویلایی را تعیین کنید. سازماندهی موفقیت‌آمیز یک فضای زندگی با تجزیه و تحلیل سبک زندگی شما شروع می‌شود. در آن فضا بیشتر چه کاری انجام می‌دهید؟ آیا دوست دارید جلوی تلویزیون دراز بکشید؟ مطمئن شوید کاناپه شما رو به آن سمت است.

اگر عاشق بازی یا مهمانی‏های شبانه هستید دور میز مرکزی یک نیم دایره (حتی دایره کامل) ایجاد کنید. آیا خانواده شما از اتاق پذیرایی برای استراحت و مطالعه استفاده می‌کنند؟ مبلمان ویلایی خود را با صندلی و کوسن محاصره کنید تا مکان‌های مختلفی برای نشستن ایجاد کنید تا بتوانید از آن لذت ببرید.

مبلمان ویلایی

3.تعیین کنید که کدام شکل مبلمان ویلایی بیشتر مناسب اتاق است. مبلمان L شکل برای مکان‌های باز که باید تقسیم شوند بسیار عالی است، مانند جدا کردن اتاق پذیرایی از اتاق ناهار خوری.شکل گرد برای فضای کوچک‌تر کمی مناسب‌تر است؛ زیرا به عنوان یک محل تجمع گروهی عمل می‌کند، اما این طراحی می‌تواند برای یک اتاق تلویزیون هم مناسب باشد.

4. درباره مواد روکش مبلمان ویلایی تحقیق کنید. کدام یک برای شما بهترین خواهد بود؟ زیبایی شناختی مهم است، اما هنگام انتخاب روکش مناسب برای مبل، عملکرد آن مهم است. بسیاری از ما دوست داریم که یک مبل جیر سفید و یا ترکیبی از چند رنگ را انتخاب کنیم. آن‌ها بسیار زیبا، اما بسیار خطرناک هستند.

اگر حیوانات خانگی یا بچه‌های کوچکی داشته باشید، این نوع مبلمان ویلایی می‏توانند آسیب جدی ببینند، زیرا جیر استحکام زیادی ندارد. چرم، به خصوص در رنگ‌های تیره همیشه یک سبک معمول است و تمیز کردن آن نسبتاً آسان است. انتخاب دیگر این است که مبل خود را با یک پارچه دیگر روکش کنید.

اکنون بسیاری از شرکت‌ها پارچه‌های مختلفی برای روکش عرضه می‏کنند که در برابر لکه‌ها، آب و محو شدن به دلیل تابش خورشید مقاومت هستند.

مبلمان ویلایی

5. سبکی را انتخاب کنید که مکمل خانه شما باشد. دستکاری به سبک شخصی خانه ممکن است کمی سخت باشد، اما هنگام انتخاب نوع کاناپه‌ای که به طور طبیعی در خانه شما جای می‌گیرد، باید با سبک زندگی و خانه شما همخوانی داشته باشد. اگر سبک شما شیک و مدرن است، چیزی را انتخاب کنید دارای خطوط صاف و رنگ‌های چشمگیر باشد.

اگر خانه شما ترکیبی از رنگ و طرح است، مبلمان ویلایی که چندین سبک را ترکیب کرده است (مانند یک کاناپه قدیمی که با پارچه‌ای رنگارنگ تودوزی شده است، یا یک شکل مدرن‌تر ترکیب شده با طرح سنتی) می‌تواند بیانگر سلیقه شما باشد.
اگر ظاهر ویلای شما کمی سنتی‌تر است، یک مبل کلاسیک با پارچه بادوام و رنگ خنثی آزمایش مناسب است. این نوع مبلمان ویلایی می‏تواند بارنگ‌های متنوع و قطعات مکمل به خوبی ترکیب بسیار مناسبی برای فضای شما باشد.

چگونه می‏توانید بهترین رنگ مبلمان ویلایی خود را انتخاب کنید؟

هنگامی که مردم برای خرید مبلمان ویلایی خود اقدام می‏کنند اغلب قبلاً یکی از دو تصمیم را گرفته‌اند. بسیاری از افراد درباره رنگ مبلی که می‌خواهند تصمیم گرفته‌اند و معمولاً انتخاب سبک در مرحله بعد انجام می‏شود.
بدون شک محبوب‌ترین رنگ‏ها رنگ‏های خانواده‌های آبی و خاکستری است و در چند سال گذشته محبوبیت آن‌ها از بژ و کرم‌ها پیشی گرفته است.

تن‌های آبی و خاکستری یک گزینه مدرن و برای یک مبلمان ویلایی است، زیرا اکنون بسیاری از افراد احساس می‌کنند که بژ از رده خارج شده است. خاکستری‌های خنک و آبی، پیچیده، هوشمند و شیک به نظر می‌رسند و به عنوان رنگ مبلمان ویلایی عالی به نظر می‌رسند. برای ظاهری مجلل، مخملی به رنگ خاکستری نقره‌ای را انتخاب کنید و برای یک نگاه مدرن و خنک، پارچه کتانی یا نخی را انتخاب کنید.به اطراف اتاق خود نگاه کنید و سعی کنید یک رنگ برجسته در تزئینات و کارهای هنری خود مشخص کنید و با جسارت تصمیم بگیرید مبلمان ویلایی خود را در این طیف رنگ انتخاب کنید. بدون شک، رنگ مبل برای سال 2021 یک رنگ زرد مانند لیمویی است که همراه پارچه مخملی یا پشمی نفیس به نظر می‌رسد. زردهای آفتابی مدرن به نظر می‌رسند، در حالی که زردهای قرمز رنگ با رنگ عمیق‌تر می‌توانند سنتی‌تر به نظر برسند.

به اتاق و فضایی که مبلمان شما در آن قرار دارد فکر کنید. برای اتاق‌های پذیرایی، شما می‌خواهید یک احساس گرم و جذاب ایجاد کنید، بنابراین رنگ‌های گرم در این فضا بهترین هستند. اگر در حال تزئین اتاق خواب هستید، ممکن است رنگ آبی را انتخاب کنید.اگر اهل پارچه جین ساده نیستید و می‌خواهید الگویی جدید به زندگی خود اضافه کنید، هنوز راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. اگر یک سنت گرا هستید، ممکن است یک طرح راه راه جسورانه را انتخاب کنید، در حالی که اگر شاید جسارت بیشتری داشته باشید، ممکن است به دنبال چیزی مانند گلیم یا طرح با چاپ حیوانات باشید.

اگر یک پارچه طرح دار را انتخاب می‌کنید، توصیه می‌شود این پارچه‏ ها فقط به یک بخش مبل اضافه شوند و پارچه ساده مکمل را برای دیگر قسمت‏های مبلمان ویلایی خود انتخاب کنید تا تناسب رعایت شود. هنگام انتخاب پارچه طرح دار، رنگ اصلی طرح داخلی شما مهم است. در تئوری رنگ و چرخه رنگ، هر دو رنگ مقابل یکدیگر به طور درخشان جلوه گری می‏کنند، به عنوان مثال، بنفش‌ها در کنار زردها عالی به نظر می‌رسند و صورتی رنگ سبز را تکمیل می‌کند.

این مطالب را هم بخوانید : راهنمای خرید مبلمان باغیراهنمای خرید فنس چمنیراهنمای خرید سایبان

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مبلمان ویلایی

آخرین مقالات سایت