چگونه از مبلمان در فضای باز محافظت کنیم

چگونه از مبلمان در فضای باز محافظت کنیم

فهرست محتوا

چه خوب است که خانه حیاط یا بالکنی مناسب داشته باشد، انواع گل‌های زیبا با گلدان‌های شکیل و چشم‌نواز منظره جالبی برای صبحانه و عصرانه خواهند ساخت. برای داشتن چنین جای شیک و عالی، یک مبلمان مناسب نیز لازم است اما ممکن است به این فکر کنید که چگونه از مبلمان در فضای باز محافظت کنیم تا مانند بسیاری از وسایل، تمیز و مرتب بماند و به محیط جلوه ویژه‌ای ببخشد. بهترین راه پیشگیری از مواردی است که باعث خرابی و کثیفی است.

نکات کلی درباره مبل‌های بیرونی

اگر مبلمان بیرونی شما در معرض یک باران هفتگی یا گذری قرار گرفته دیگر جای نگرانی نیست، زیرا مواد پاک کننده مناسب برای پاک کردن کثیفی مبلمان وجود دارند که وسایل بیرون از منزل را مثل روز اول برای‌تان تمیز می‌کنند. البته در خرید مبلمان برای فضاهای بیرونی باید با محل زندگی خود کاملا آشنایی داشته باشید و بدانید که در محلی باران‌خیز زندگی می‌کنید یا سرما و خشک ویژگی غالب در منطقه شماست. برای مناطق معتدل و مرطوب که در بیشتر مواقع باران می‌بارد، مبلمان حصیری که دارای منافذ زیادی هستند مناسب است، زیرا اغلب از پلاستیک مقاوم پلی‌پروپیلین یا چوب بامبو ساخته شده‌اند که مقاوم در برابر رطوبت هستند.

محافظت از مبلمان به وسیله روپوش

اگر مبلمان شما در بیرون از منزل در یک مکان مسقف قرار دارد که خبر خوبی است، زیرا با توجه به پیش‌بینی اوضاع جوی می‌توانید در مواقع نیاز به جای مناسب حمل کنید. اگر چنین مکانی ندارید نیز نگران نباشید، می‌توانید از روپوش یا کاور مخصوص مبلمان استفاده نمایید. اغلب این روپوش‌ها که مخصوص فضای باز هستند معمولا از جنس پلی‌استر یا وینیل تولید می‌شوند که در برابر طوفان، بادهای سهمگین، باران‌های موسمی و شدید مقاومت بالایی دارند و خیس نمی‌شوند.

همچنین این نوع از روپوش‌ها مقاوم در برابر نور خورشید نیز بوده و به این سادگی‌ها پوسیده نخواهند شد. بهتر است بگوییم همان طور که شما از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوستتان استفاده می‌کنید، این روپوش‌ها نیز همانند کرم عمل کرده و مبلمان را از هر آلودگی و شرایط محیطی حفظ می‌کنند و باعث می‌شوند رنگ مبل و پارچه آن، سال‌ها مثل روز اول درخشندگی و تازگی خود را حفظ کنند. این ترفند برای میز و صندلی حصیری نیز قابل اجرا است.

چگونه از مبلمان در فضای باز محافظت کنیم

چگونگی تمیز کردن لکه‌ها از روی مبلمان چوبی

اگر جنس میز و صندلی ویلایی یا بدنه مبلمان شما از چوب است، باز هم جای نگرانی نیست، زیرا دستورالعمل‌های نظافت این نوع از میز و صندلی بسیار ساده است. ابتدا با پارچه‌ای که زبر نیست و ‌مقدار اندکی رطوبت دارد، کثیفی را پاک می‌کنیم. برای لکه‌های بسیار سرسخت، پارچه‌ای مناسب را وارد محلول آب و صابون مانند صابون کاستیل کرده و سطح را به آرامی پاک می‌کنیم تا اثری از کثیفی باقی نماند. سپس سطح مورد نظر را با پارچه نرم دیگری خشک می‌کنیم، حتی اگر هوا مناسب و آفتابی باشد خشک کردن در زیر نور آفتاب نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر میز و صندلی ویلایی شما در کنار استخر یا وان آب قرار دارد، باید بیش از حد نرمال، آن‌ها را تمیز کنید زیرا که رسوب کلر باعث خوردگی سطح چوب شده و حتی عامل لک شدن مبلمان پلاستیکی نیز می‌شود.

شرایط نگهداری از مبلمان فضای باز فلزی

اگر میز و صندلی ویلایی یا بدنه مبلمان شما از جنس فلز است، بزرگ‌ترین خطری که آن‌ها را تهدید می‌کند زنگ‌زدگی یا اکسید شدن است. طی سال‌های متمادی سطح فلز در تماس با رطوبت و عوامل محیطی زنگ می‌زند و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است و اگر در زمان مناسب اقدامی صورت نگیرد باعث خرابی مبلمان می‌شود. برای این منظور ایجاد پوشش مناسب ضدآب باعث جلوگیری از زنگ‌زدگی است تا حتی اگر میز و صندلی‌ها زیر باران‌های فصلی منظم یا محیط مرطوب قرار بگیرند نیز جای نگرانی نباشد.

حتی اگر میز و صندلی فلزی شما مقداری زنگ‌زدگی داشته باشد نیز جای نگرانی ندارد؛ زیرا اگر سریعا برای از بین بردن آن اقدام کنید، صدمات بیشتری به وسیله وارد نخواهد شد. قبل از هر اقدامی از پیشرفت زنگ‌زدگی بر روی سطح جلوگیری کنید. محل زنگ‌زدگی را با یک مخلوط ساده سرکه و آب یا مواد مخصوص تمیزکننده فلز پاک و تمیز کنید. سپس از مواد ضدزنگ برای پوشاندن لایه زیرین استفاده کرده و تا خشک شدن کامل مبلمان صبر نمایید.

میز و صندلی‌ها را در فضای آزاد قرار دهید تا بهتر و در زمان کمتری خشک شوند، سپس متناسب با سلیقه و هارمونی رنگ محیط، رنگ مناسبی را انتخاب کرده و مبلمان را رنگ‌آمیزی نمایید. بعد از انجام این مراحل استفاده از این مبلمان زیبا و با کیفیت در هر فضایی، اعم از زیر نور آفتاب یا در کنار حوض آب یا استخر و حتی در مکانی که دائما باران می‌بارد نیز امکان‌پذیر است. نکته قابل توجه این است که پاک کردن کثیفی در این نوع از مبلمان ویلایی بسیار ساده بوده و نیازمند زحمت بسیار نیست.

چگونه از مبلمان در فضای باز محافظت کنیم

اصول نگهداری از میز و صندلی حصیری پلاستیکی فضای باز

وقتی صحبت از میز و صندلی در فضای باز می‌شود مبلمان حصیری پلاستیکی اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌رسد. زیرا این نوع از میز و صندلی‌ها مناسب هر محیط با هر آب و هوایی است که در تمام طول سال قابل استفاده است. استفاده از این مبلمان که امروزه در انواع طرح و رنگ برای هر نوع محیطی تولید می‌شوند، رواج بسیاری پیدا کرده و سهولت استفاده، نظافت راحت، زیبایی و تنوع، طول عمر بالا و دلایل متعدد دیگری، محبوبیت انتخاب میز و صندلی‌ حصیری پلاستیکی را بالا برده است.

برای نظافت، پس از گردگیری به وسیله پارچه نرم، یک پاک‌کننده ملایم انتخاب کنید که در آن اثری از کلر، سفیدکننده یا مواد پاک‌کننده/ساینده نباشد. نکته مهم این است که قبل از استفاده از هر محصول شیمیایی بر روی پلاستیک، برچسب اطلاعاتی محصول را بررسی کرده و از عدم ایجاد خرابی روی پلاستیک اطمینان حاصل نمایید. برخی از مواد شیمیایی به قطعات پلاستیکی مبلمان آسیب جدی وارد می‌کنند و باعث پوسیدگی و شکنندگی آن می‌شوند. همچنین می‌توانید از مواد محافظت‌کننده برای بالا بردن طول عمر آن‌ها استفاده کنید؛ مانند موم اتومبیل که با ایجاد لایه‌ای براق از بروز آسیب بر روی پلاستیک جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

اگر در خارج از خانه خود، به اندازه کافی فضای خالی موجود دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از انواع مدل‌های مبلمان بیرونی برای زیبایی استفاده کنید. اگر سوال شما این است که چگونه از مبلمان در فضای باز محافظت کنیم باید گفت که راحت‌ترین راه برای نگهداری این مدل‌ها از انواع آسیب‌های آب‌ و هوایی، استفاده از کاور است. برای انواع مدل‌های بیرونی راه‌های اختصاصی‌تری وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها تا حد بسیار زیادی از مبل‌های خود در برابر انواع آسیب‌های ممکن، محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت