چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی حیاط

فهرست محتوا

چمن مصنوعی بین موزاییک

چمن مصنوعی یک جایگزین خوب برای چمن طبیعی در مکان های پر تردد است. نگهداری ساده و کم هزینه ، مقرون به صرفه بودن و قیمت مناسب چمن مصنوعی و دلایلی است که باعث شده تا استفاده از چمن مصنوعی برای زمین های بازی کودکان و زمین های ورزشی روف گاردن باغ رستوران و ویلا ها انتخاب مناسبی باشد.

یکی از بهترین راه ها برای زیبا سازی محوطه باز، استفاده از چمن مصنوعی و موزاییک بطور همزمان است. منظره ترکیبی چمن و موزاییک، کنتراست زیبایی در خود دارد که به آن جلوه خاصی میدهد.

سبزی چمن مصنوعی در کنار رنگ روشن موزاییک ها، منظره ای دل انگیز را به وجود می آورد. منظره ای که ترکیب طبیعت و ابزارهای مدرن است. شاید همین دلیل محبوبیت بالای تزیین با چمن مصنوعی و موزاییک باشد. امروزه در بسیاری از شرکت ها، خانه ها، ویلاها و باغ ها از این شیوه تزیین استفاده می شود.

ممکن است شما هم با دیدن این شیوه از تزیین به آن علاقمند شده و سوالاتی درباره آن در سر داشته باشید. سوالاتی مثل این که ترکیب چمن مصنوعی حیاط در کجا کاربرد دارد؟ اصلا چرا باید از چمن مصنوعی استفاده کرد؟ هزینه های چمن مصنوعی چه قدر می شود؟ و…

در این مطلب، ما به ارائه توضیحات کامل در رابطه با چمن مصنوعی حیاط پرداخته ایم. پاسخ تمامی سوالات خود را در ادامه این مطلب بیابید.

کاربردهای چمن مصنوعی حیاط

تزیین با چمن مصنوعی حیاط یا چمن مصنوعی موزاییک یکی از روش های بسیار محبوب به شمار می آید. به دلیل قیمت مناسب و سهولت در نصب، در بسیاری از فضاهای اداری و مسکونی می توان از چمن مصنوعی بین موزاییک ها استفاده کرد.

به طور کلی برای تزیین و زیباسازی محوطه های باز، از ترکیب چمن با موازییک، آجر، کاشی، واش بتن و سنگ می توان بهره برد. این شیوه از طراحی فضای باز در طراحی تراس و بالکن منزل کاربرد دارد. اغلب موارد کاربرد چمن مصنوعی موزاییک مربوط به فضاسازی در موارد زیر است:

حیاط منازل
روف گاردن و تراس ها
راه پله ها
محوطه باغ و ویلاها
فضای کنار استخر

چمن مصنوعی بین موزاییک

مزایای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی

امروزه برای تزیین و فضاسازی با چمن و موزاییک، چمن مصنوعی به چمن طبیعی ترجیح داده می شود. بیشتر مشتریان و سفارش دهندگان به سمت استفاده از چمن مصنوعی گرایش پیدا کرده اند. دلیل این موضوع، مزیت های متعدد چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی است.

درباره مزیت های چمن مصنوعی موزاییک می توان یک مقاله جداگانه نوشت. از مهم ترین دلایلی که مشتریان را به خرید چمن مصنوعی متقاعد می کند، هزینه های خرید و نگه داری از آن است. استفاده از چمن مصنوعی هزینه های به مراتب کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد. علاوه بر آن نسب آن هم آسان تر است.

نگهداری از چمن مصنوعی بسیار آسان تر از چمن طبیعی است. چمن طبیعی برای آن که به صورت سالم به رشد خود ادامه دهد نیازمندی های بسیاری دارد؛ مانند کود دادن، ایجاد سیستم آبرسانی برای چمن، سم پاشی مداوم و جلوگیری از رشد آفات، تجدید کاشت و ترمیم.

چمن مصنوعی به هیچ یک از این موارد نیاز ندارد. البته که از چمن مصنوعی نیز باید در شرایط مناسب و با رعایت نکات خاص نگهداری شود. اما دشواری ها و هزینه های آن به مراتب کمتر است. هزینه های مربوط به نگهداری از چمن مصنوعی حدود یک دهم چمن طبیعی است.

مزیت مهم دیگر، عدم نیاز به شرایط مناسب رشد چمن، مانند خاک حاصلخیز است. چمن مصنوعی نیاز به آب و آبیاری یا شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاصی ندارد؛ همین موجب شده تا بتوان در هر شرایطی از آن برای طراحی فضای باز استفاده کرد. با توجه به وجود آب و هوای بیابانی در بیشتر نقاط ایران، این یک مزیت کلیدی برای چمن مصنوعی به شمار می رود.

با مقایسه چمن طبیعی و چمن مصنوعی می توان به این نتیجه رسید که چمن مصنوعی زیبایی و یکنواختی بیشتری دارد. علاوه بر آن، در بلند مدت، مقاومت و ماندگاری آن هم بیشتر است. خوشبختانه پیشرفت های عرصه تکنولوژی در این زمینه موجب شده تا بتوان چمن های زیباتر و با کیفیت تری تولید کرد.

به طور خلاصه، مهم ترین مزیت های چمن مصنوعی عبارتند از:

  • هزینه کمتر و راحتی بیشتر در نگهداری
  • دوام و ماندگاری بلند مدت
  • زیبایی یکنواخت و چشم نواز
  • قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و جغرافیایی
  • نصب آسان
  • تنوع بالا

با توجه به این مزیت ها، مشخص میشود چرا بیشتر مشتریان، استفاده از چمن مصنوعی موزاییک را ترجیح میدهند. استفاده از این گونه چمن ها برای مشتریان هم هزینه کمتری داشته، هم نتیجه بهتری را به ارمغان می آورد.

چمن مصنوعی حیاط

نحوه نصب چمن مصنوعی موزاییک

نصب چمن مصنوعی فرایندی است که باید مرحله به مرحله آن به دقت اجرا شود. به همین دلیل است که برای فضاسازی با چمن مصنوعی موزاییک، لازم است که به یک مرکز شناخته شده و تخصصی مراجعه کرد.

مراحل نصب چمن مصنوعی موزاییک به شرح زیر هستند:

1- زیرسازی سطح

اولین مرحله در فضاسازی با چمن مصنوعی موزاییک، آماده کردن سطح است. این مرحله که به زیرسازی سطح شناخته می شود، یکی از مهم ترین مراحل بوده و باید کاملا به دقت انجام شود. پیش از نصب و اجرای چمن مصنوعی باید سطح مورد نظر به خوبی مسطح سازی بشود.

مرحله زیرسازی اگر با دقت لازم اجرا نشود، ممکن است باعث بالاتر رفتن هزینه ها و اتلاف وقت بشود. برای زیرسازی، باید همه گیاهان موجود در محل را از بین برد. سپس سطح خاک کوبیده می شود تا یکنواختی و همواری لازم در آن به وجود بیاید. در بسیاری از مواقع برای این کار از غلطک مخصوصی استفاده می شود.

در ادامه زیرسازی، اقدامات تخصصی تری انجام می شود. متناسب با نوع سطح مورد نظر برای چمن مصنوعی، لایه هایی از ماسه، شن و یا خاک رس برای ایجاد یک سطح سخت و قابل اتکا اضافه می شوند. در آخرین گام نیز یا از ژئونت کامپوزیت استفاده می شود، یا آن که ملات سیمان بر روی سطح پخش می شود.

چمن مصنوعی بین موزاییک

پس از آن که سطح زیرین برای نصب چمن مصنوعی کاملا آماده شد، نوبت به پهن کردن چمن ها می رسد. در این مرحله رول های چمن مصنوعی پهن می شوند؛ سپس متناسب با لبه های سنگ یا موزاییک و دیواره های محدوده فضای باز، الگویی برای برش آن ها تعیین می شود.

با مشخص شدن الگوی برش، رول های چمن مصنوعی برش زده می شوند. در اثر برش های اعمال شده، چمن مصنوعی شکلی منطبق بر فاصله بین موزاییک ها و سنگ ها پیدا می کند. البته بعدها برای دقیق تر کردن این شکل، به برش های بیشتری نیاز خواهد بود.

3- چسباندن چمن مصنوعی بر روی سطح زیرین

این مرحله یکی دیگر از مراحل مهم در فرایند نصب و اجرای چمن مصنوعی موزاییک به شمار می رود. مرحله چسباندن چمن مصنوعی بر روی سطح، اگر به خوبی انجام شود می تواند تضمین کننده دوام و ماندگاری آن باشد.

برای آن که بتوان چمن مصنوعی را به سطح زیرینش چسباند، باید با قلم موی مخصوص، لایه زیرین چمن و سطح زیرین چمن را به چسب آغشته کرد. سپس این دو را به هم متصل کرده و منتشر می مانیم تا چسب خشک بشود. برای نتیجه بهتر، بهتر است ابتدا یک نیمه از لایه زیرین چمن را به چسب آغشته کرد و پس از آن که به سطح چسبید، به سراغ نیمه دیگر رفت.

4- اصلاحات و برش نهایی

در مرحله آخر نصب و اجرای چمن مصنوعی موزاییک، باید تمامی بخش های برش زده را بر روی سطح زیرین فیکس کنیم. در پایان این کار باید از اتصال محکم چمن و سطح زیرینش مطمئن باشیم. هم چنین در این مرحله بخش های اضافی یا جاهایی که با لبه های موزاییک انطباق ندارند را برش می زنیم.

ویژگی های چمن مصنوعی موزاییک خوب برای فضاسازی

دانستن ویژگی ها و مشخصه های مهم در خرید هر چیزی ضروری است. برای آن که بتوانیم فضاسازی با چمن مصنوعی موزاییک را به خوبی انجام بدهیم، لازم است با مشخصه ها و ویژگی های چمن مصنوعی مرغوب آشنا باشیم.

مانند هر جنس دیگری، چمن مصنوعی نیز انواع مختلف مرغوب و نامرغوب دارد. بدیهی است که هر چه کیفیت چمن مصنوعی بهتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود. کیفیت چمن مصنوعی، با عوامل و شاخص های گوناگونی سنجیده می شود. بسیاری از انواع چمن مصنوعی مرغوبیت پایینی دارند، اما ظاهرشان چنین نشان نمی دهد.

یکی از مهم ترین بخش های چمن مصنوعی با کیفیت، لایه زیرین چمن است. این لایه با نام بکینگ نیز شناخته می شود. از آن جایی که این لایه، محل اتصال چمن مصنوعی به سطح زیرین آن است، کیفیت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. لایه زیرین چمن مصنوعی باید مشکی رنگ و سالم بوده و ضخامت بالایی داشته باشد.

داشتن لایه بکینگ مشکی، ضخیم و مقاوم یکی از ویژگی های اصلی چمن مصنوعی با کیفیت است، اما تنها معیار لازم نیست. یک شاخص مهم دیگر برای بررسی کیفیت چمن مصنوعی، تراکم آن است. هر چه میزان تراکم در چمن مصنوعی بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بیشتر است.

تراکم چمن مصنوعی در فضاهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ زیرا میزان دوام و ماندگاری چمن با تراکم آن رابطه مستقیم دارد. بهترین کار برای سنجش تراکم چمن مصنوعی آن است که ابتدا نمونه ای به پهنای 10 سانتی متر از چمن تهیه کرده و تعداد گره های آن را در هر دو بعد بشمارید.

در کنار این موارد، برخورداری از برخی استانداردها تضمین کننده کیفیت محصول است. مهم ترین استانداردها برای چمن مصنوعی موزاییک عبارتند از استاندارد CE، استاندارد ISO و استاندارد DIN. هنگام خرید محصول از داشتن این استانداردها در آن اطمینان حاصل کنید.

نصب چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی حیاط

یکی از مهم ترین سوالاتی که در ذهن مشتریان وجود دارد، هزینه های چمن مصنوعی موزاییک است. همان طور که پیش از این هم گفته شد، استفاده از چمن مصنوعی در فضاسازی هزینه بسیار کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد. با این حال باید عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی را نیز بدانیم تا در محاسبات خود دقیق باشیم.

مهم ترین عواملی که بر روی قیمت چمن مصنوعی موزاییک و اجرای آن تثیر می گذارند عبارتند از:

جنس چمن مصنوعی

جنس چمن مصنوعی ارتباط مستقیمی با کیفیت و قیمت آن دارد. عمده چمن های مصنوعی موجود در بازار با استفاده از پلیمرهایی مثل پروپیلن، پلی اتیلن و نایلون تولید می شوند.

تراکم چمن مصنوعی

تراکم چمن مصنوعی قدرت و مقاومت آن در برابر فشارها و سایش های خارجی را نشان می دهد. هر چه یک چمن مصنوعی متراکم تر باشد، کیفیت بیشتری دارد و البته، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

ارتفاع چمن مصنوعی

ویژگی مهم دیگر چمن مصنوعی که باید هنگام خرید مورد توجه باشد، ارتفاع آن است. ارتفاع شاخصی است که می تواند نرمی و میزان متریال به کار رفته در چمن را نشان دهد. لازم به ذکر است ارتفاع چمن مصنوعی موزاییک می تواند بیشتر از چمن مصنوعی به کار رفته برای فوتبال باشد.

جنس لایه بکینگ چمن مصنوعی

لایه بکینگ یکی از مهم ترین بخش های چمن مصنوعی است که حتما باید کیفیت آن را پیش از خرید مورد ارزیابی قرار داد. جنس این لایه در تعیین قیمت چمن مصنوعی موزاییک تاثیر دارد. بهترین و گران ترین جنس، پلی اورتان است.

با توجه به این عوامل، هزینه چمن مصنوعی حیاط و اجرای آن می تواند بسیار متغیر باشد. به لیست بالا می توان مواردی مثل قیمت چسب و هزینه های نصب و… را هم اضافه کرد.

چمن مصنوعی موزاییک را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه چمن مصنوعی بین موزاییک می توان به مراکز متعددی مراجعه کرد. اما بر طبق تجربه مشتریان، مجموعه باغ کالا، یکی از معتبرترین عرضه کننده های چمن مصنوعی بین موزاییک در ایران است. این شرکت که سال هاست در زمینه فروش چمن مصنوعی ، فنس چمنی ، مبلمان ویلایی و میز صندلی باغی فعالیت می کند و مرغوب ترین اجناس را به مشتریان عرضه می دارد.

شرکت باغ کالا به صورت اختصاصی در زمینه عرضه و فروش چمن مصنوعی بین موزاییک فعالیت می کند. این مجموعه، جلب رضایت مشتری با ارائه محصولات با کیفیت را هدف اصلی خود قرار داده است. کیفیت خوب محصولات، قیمت های مناسب و پشتیبانی و خدمات رضایت بخش، مهم ترین ویژگی های باغ کالا به شمار می روند.

یکی از مهم ترین مزیت های مجموعه باغ کالا، تنوع بالای محصولات باغی و ویلایی آن هاست. شما می توانید متناسب با هر فضا و محیطی، چمن مصنوعی یا سایر محصولات مورد نظر خود را از این شرکت سفارش دهید. محصولات شرکت باغ کالا بهترین کیفیت و مرغوبیت را داشته و دوامی بلند مدت دارند.

در این ویدیو طریقه نصب جمن مصنوعی بین موزاییک را ببینید :

 

این مطالب را هم بخوانید : چمن مصنوعیخرید فنس چمنیخرید مبلمان ویلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چمن مصنوعی حیاط

آخرین مقالات سایت