خرید چتر و سایبان

خرید چتر و سایبان

خرید چتر و سایبان

فهرست محتوا

خرید چتر و سایبان

خرید چتر و سایبان به جای ساخت سایبان ، یک راه حل اقتصادی تر است و در ادامه نکاتی که باید در خرید چتر و سایبان باغ کالا در نظر داشته باشید رو می گوییم. هنگام خرید چتر و سایبان نکات زیادی را باید در نظر گرفت ، داشتن سایبان در فضای باز (بالکن ، تراس یا حیاط) و مبلمان مجلل در فضای باز به شما این امکان را می دهد که از طبیعت لذت ببرید ، بدون این که نگران آفتاب و آفتاب سختگی یا باران باشید.

با آمدن فصل بهار و تابستان ، زمان بیشتری را در خارج از خانه و استراحت کنار استخر یا فضای سبز بیرون سپری خواهید کرد برای اینکه شما و مهمانان خود را خنک نگه دارید و از آفتاب داغ محافظت کنید ، داشتن سایه خیلی مهم است و انتخاب چتر و سایبان مناسب برای فضای باز می تواند چالش برانگیز باشد که بر اساس خانه ، محیط ، بودجه و اولویت شما ، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود.

خرید چتر و سایبان
خرید چتر و سایبان

چه سبکی از چترسایبان در فضای باز مناسب است؟

اولین تصمیمی که هنگام خرید چتر و سایبان باید بگیرید این است که چه مدل سایبانی می خواهید محدودیت های فضای بیرونی ، چیدمان مبلمان و استفاده مورد انتظار همه می توانند تعیین کنند که کدام سبک برای شما مناسب است. حتی پس از در نظر گرفتن این موارد ، سلیقه شخصی شما تعیین کننده نهایی است. چتر و سایبان های متنوعی برای انتخاب وجود دارد اما همه آنها اساساً در یکی از دو دسته زیر قرار می گیرند: سایبان پایه وسط و سایبان پایه کنار

سایبان پایه وسط
خرید چتر و سایبان پایه وسط

چتر سایبان پایه وسط

ویژگی بارز چتر و سایبان پایه وسط وجود یک پایه مستقیم در وسط آن است که از بالای سایبان تا یک پایه محکم روی زمین امتداد می یابد توجه به این نکته ضروری است که چتر و سایبان های پایه وسط ممکن است توسط یک پایه متحرک یا ثابت روی زمین تثبیت شوند این رایج ترین سبک چترسایبان در فضای باز است و مدت زیادی است که وجود دارد این نوع چترسایبان در فضای باز می تواند در برابر نور مستقیم خورشید محافظت موثری داشته باشد.

اما تابش اشعه ماوراء بنفش منعکس شده یا منتشر از طرف ، حفاظت کلی سایه را کاهش می دهد

خرید چتر و سایبان ویلایی

این محبوب ترین سبک چتر و سایبان پایه وسط است. شکل گرد یا هشت ضلعی با لبه تیز دارد. برخی از سایبان ها برای جریان هوا منفذ دارند که ناحیه زیر را خنک می کند و به چتر کمک می کند تا وزش باد را بهتر تحمل کند.

چترسایبان ساحلی

این نوع چترها سبک مینی مالیستی دارند ومعمولاً شکل گرد دارد و بسیاری از چترهای ساحل از یک پایه ساده استفاده می کنند که در ماسه قرار می گیرد.

نیم چتر و سایبان

این نوع از چتر و سایبان با یک طرف صاف ساخته شده است ، که به شما این امکان را می دهد که آن را کنار دیوار قرار دهید برای سایه کردن بالکن ها یا ایوان های کوچک که دارای فضاهای محدود هستند مناسب است ومیتوانید آن را به عنوان یک سایبان قابل حمل تصور کنید.

سایبان پایه کنار
خرید چتر و سایبان پایه کنار

چتر پایه کنار

این چترهای سایبان دارای یک پایه قوس دار یا مفصل دار هستند که در یک طرف قرار گرفته است سایبان از پهلو و بالا به آن متصل می شود ، که به آن اجازه می دهد آزادانه روی انواع تنظیمات صندلی و میز آویزان شود.

سه ماده اصلی مورد استفاده برای ساخت پایه چترسایبان چوب ، فلز و فایبرگلاس است. هر کدام دارای مزایا و ویژگی های خاص خود است ، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک با نیازهای شما مطابقت دارد.

پایه فلزی

پایه های فلزی برای چتر باعث می شود دوام خوبی داشته باشند و اگر خوب رنگ شده باشند در برابر باران و آب و … و زنگ زدگی مقاوم هستند. همچنین می توانید انواع میز و صندلی فلزی را هم مشاهده نمایید.

چه سایز و اندازه ای برای چتر در فضای باز مناسب است؟

هنگامی که در مورد مدل چتر و سایبان و … تصمیم گرفتید ، وقت آن است که دریابید چه سایزی به سایبان نیاز دارید اگر فضای کوچکی را میخواهید سایه داشته باشید چتر کوچک بخرید اگر چتر و سایبان بزرگ  می خواهید بخرید باید مواظب باشید برای تراس یا استخر شما مناسب باشد و همچنین مواظب سرایط محیطی باشید شرایطی مثل دیوار ها ، شاخه درختان و غیره را در نظر بگیرید.

خرید چتر و سایبان گرد

اگر میز یا محل استراحتی که می خواهید سایه دهید متقارن باشد ، چترسایبان گرد (هشت ضلعی یا حتی شش ضلعی) یک انتخاب مناسب است سایبان های گرد به ایجاد محیطی خوشایند کمک می کند اگر شاخ و برگ زیادی دارید ، سایبان های گرد ممکن است نیاز به هرس شاخه های دیگر را کاهش دهد.

خرید چتر و سایبان مربع

سایبان های مربعی یکی دیگر از انتخابهای واضح برای فضاهای متقارن هستند و حداکثر سایه را ایجاد می کنند.

چتر پایه کنار نهال
چتر پایه کنار نهال انتخابی درست

از چه پارچه ای برای سایبان استفاده کنم؟

انتخاب مواد سایبان یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید چترسایبان دارید سایبان ها از مواد مختلف با ویژگی های فیزیکی ، مزایا ، معایب و ملاحظات هزینه خود ساخته می شوند و باید خاصیت هر پارچه را قبل از خرید بررسی کنید. امروزه چتر ها و سایبان هایی با پارچه های ضد آب و نانو هم در بازار وجود دارد.

نکات نگهداری چترسایبان

بعد از خرید چتر و سایبان نوبت نگهداری آن می رسد، بیشتر چتر سایبانها طوری طراحی شده اند که بتوانند در موقعیت کاملاً بسته به راحتی در انبار قرار بگیرند و برای بازکردن مناسب و ایمن دستگاه خود ، قبل از درگیر شدن با مکانیزم بالابر ، دنده های سایبان اصلی را کمی از پایه دور کرده و بچرخانید.

وقتی استفاده نمی کنید آن را ببندید در آب و هوای نامساعد و باد شدید ممکن است چتر شما خراب شود ممکن است به دنده های چتر آسیب وارد شود یا باد چتر را به اطراف پرت کند.بهتر است چند دقیقه وقت بگذارید تا آن را ببندید بسیاری از تولیدکنندگان آسیب های ناشی از باد را از گارانتی خود حذف می کنند.

علاوه بر محافظت از آن در برابر قرار گرفتن غیر ضروری در معرض آفتاب ، یک روکش به جلوگیری از کپک های ایجاد کننده رطوبت کمک می کند اگر نمی توانید همیشه روکش را بپوشانید مطمئن شوید که قبل از بستن چترسایبان ، آن را کاملاً خشک کرده اید. بیشتر پارچه های بیرونی در برابر کپک مقاوم هستند ، اما رطوبت می تواند جمع شود و در بین چتر بسته باقی بماند.

هر سازنده دستورالعمل ها و نکاتی برای استفاده از چترسایبانهای خود دارد، مصالح مختلف دستورالعمل های خاص خود را برای نگهداری دارند ، بنابراین قبل از خرید چتر و سایبان باید آنچه را که باید انجام دهید بررسی کنید.

اگر درباره خرید چتر و سایبان سوالی یا ابهامی داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید یا تجربه خرید دارید برایمان بنویسید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید چتر و سایبان

آخرین مقالات سایت