منقل یا باربیکیو

منقل یا باربیکیو

منقل یا باربیکیو

فهرست محتوا

کباب از غذاهای پرطرفداری است که طبخ آن نیز می تواند برای شما خاطره انگیز باشد. باربیکو و منقل وسایلی هستند که می توانند در پخت این غذاهای لذیذ به شما کمک کنند. شما از بین منقل و باربیکیو کدام یک را انتخاب می کنید؟ این دو وسیله امکان پخت کباب در تمام شرایط و حتی در منزل را فراهم کرده اند. اما هر کدام از آن ها برای موقعیت ها و محیط های مختلف مناسب هستند.

منقل یا باربیکیو
منقل یا باربیکیو

باربیکیو

باربیکیوها در دو نوع ذغالی و گازی وجود دارند. این کباب پزها در دو نوع قابل حمل و ثابت ساخته می شوند. باربیکیو یا میز آتشدان معمولاً در خانه ها، باغ ها و در محل های ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. کار با باربیکیو بسیار ساده تر از منقل است. احتمال سوختن کباب در آن کم تر است و می توانید در حین آشپزی اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

باربیکیو گران تر از منقل است، اما طول عمر بیشتری دارد و می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید. باربیکیوها به دلیل شبکه ای که دارند از تماس مستقیم کباب با ذغال های گداخته و ضررهای ناشی از این موضوع پیشگیری می کنند.

منقل

منقل ها وسیله هایی مسافرتی هستند. اگر زیاد به پیک نیک های یک روزه خارج از شهر یا مسافرت می روید؛ استفاده از منقل بهترین راهکار است. منقل ها بیشتر از باربیکیو حس کباب هایی که در گذشته می پختیم را برای ما تداعی می کند و به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. البته منقل ها نیز می توانند امکاناتی داشته باشند که کباب پزی به وسیله آن ها راحت تر باشد.

برای مثال می توانید در کنار منقل خود فن دستی یا برقی قرار دهید و دیگر نیاز به باد زدن برای روشن نگه داشتن آتش نداشته باشید. منقل ها نسبت به باربیکیو راحت تر حمل می شوند و قیمت کم تری دارند.

با این حال ممکن است لازم باشد هر چند سال یک بار منقل خود را تعویض کنید؛ چرا که تماس طولانی مدت با ذغال گداخته ممکن است باعث سوراخ شدن آن شود.

یک پاسخ

  1. منقل بیشتر قابل حمل هست و کاراییش بیشتره ولی باربیکیو هم امکاناتی میده که منقل نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منقل یا باربیکیو

آخرین مقالات سایت