نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان

نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان

فهرست محتوا

زمانی که فصل‌ تغییر می‌کند باید افرادی که باغ و فضای باز دارند تجهیزات و وسایل لازم برای گذراندن زمستان را  فراهم کنند. از سری نکات مهم که باید رعایت شود نگهداری و مراقب از صندلی و مبلمان باغی است. در فصل زمستان هوای سرد، برف، باران و یخبندان قطعا بر روی وسایل باغی اعم از صندلی، میز، مبلمان و… اثرگذار خواهد بود. پس بدون شک باید روشی برای نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان وجود داشته باشد. به نظر شما چگونه از صندلی و مبلمان باغی در فصل زمستان نگهداری کنیم؟ بهترین نوع جنس صندلی باغی در فصل زمستان چیست؟

 

نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان

انواع صندلی و مبلمان باغی

طیف گسترده طرح‌ها و رنگ‌های مختلف صندلی و مبلمان باغی انتخاب را سخت خواهد کرد. به همین سبب بهتر است متناسب با فضای محیط و آب و هوای منطقه یکی از انواع آن‌ها را انتخاب نمایید. نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان یکی از مواردی است که باید برای انتخاب آن‌ها در نظر داشته باشید.

صندلی پلاستیکی

جنس پلاستیکی در برابر هوا همیشه مقاومت کمتری دارد و با گذشت زمان دچار شکستگی می‌شود زيرا تغییرات آب و هوایی باعث از بین رفتن پلاستیک می‌گردد. به همین علت استفاده از صندلی پلاستیکی در باغ و ویلا توصیه نمی‌شود.

صندلی چوبی

قطعا صندلی‌های چوبی در فصل زمستان به نگهداری زیادی نیازمند هستند پس باید از جنس چوب مرغوب استفاده کرد جنگل‌های گرمسیری مانند ساج، مرباو، بالائو و… چوب‌های مقاوم و خوبی دارند. صندلی‌های چوبی و مبلمان چوبی نیازمند نگهداری در سطح بالایی هستند تا بتوانند طی گذشت سال‌ها ظاهری ماندگار و تازه داشته باشند. باید در فصل بهار قطعات چوبی صندلی را سمباده کشیده و لاک زد و در فصل زمستان داخل آورده شوند اگر این کار را نکنید در فصل بهار باید جلبک‌ها و گل و لای روی آن را با یک برس سفت پاک‌ کنید که این کار کیفیت صندلی را نیز پایین می‌آورد.

صندلی حصیری

حصیری که برای ساخت این گونه صندلی‌ها استفاده می‌شود، باید حصیر طبیعی باشد. همچنین صندلی‌ حصیری بعد از گذشت زمان دچار استهلاک می‌شود و برای شست‌وشو آن‌ باید دقت زیادی به خرج داد. به همین علت توصیه می‌شود از شستن این نوع صندلی‌ها خودداری کنید. نکته جالب این است که حصیرهای مصنوعی مقاومت بالاتری در برابر آب و هوا مختلف و سرما دارند. همچنین برای تمیز کردن آن‌ها می‌توانید از یک شویند و اسپری آب کمک بگیرید.

صندلی آلومینیومی

صندلی آلومینیومی بهترین آلیاژ برای ساخت صندلی باغی است زیرا در فصل زمستان در برابر زنگ زدگی مقاوم خواهد بود. از نظر دیگر صندلی‌های آلومینیومی خوب، دارای حفره‌هایی هستند تا آب بتواند از روی آن‌ها تخیله شود و اگر می‌خواهید صندلی‌ها را با کاور بپوشانید لازم است حتما قبل از آن صندلی کاملا خشک شود و عاری از هر گونه آب باشد‌‌.

صندلی فرفورژه

این جنس صندلی همیشه در معرض زنگ زدگی قرار می‌گیرند. برای همین باید نسبت به مابقی جنس‌های صندلی مراقبت بیشتری از آن‌ها شود. از سری مواردی که ممکن است برای این جنس از صندلی‌ها مشکل ایجاد کند وجود فضولات پرندگان در فصل زمستان خواهد بود. بنابراین در خرید میز و صندلی فلزی باید دقت داشت.

نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان

آیا می توان صندلی باغی را در فصل زمستان در فضای باز نگهداری کرد؟

باید قبل از جمع و ذخیره کردن صندلی چوبی، گرد و غباری که بر روی آن جمع شده است را به کمک یک پارچه مرطوب و مقداری صابون تمیز کنید و بگذارید کاملا خشک شود. ناگفته نماند این کار باید در یک روز گرم انجام شود و تا ۱۲ ساعت در محیط قرار گیرد تا خشک شود و هیچ اثری از رطوبت باقی نماند. بعد از اینکه خشک کردن کامل انجام شد، باید چوب هر نقطه که باز است به کمک بتونه زدن تعمیر کنید تا مبلمان از هر گونه حمله خارجی در امان قرار گیرد. بعد از بتونه مقداری روغن محافظ بر روی آن بزنید و بعد از خشک شدن روغن باید بر روی آن‌ها محافظ قرار دهید تا در فصل زمستان در امان باشند.

چگونه صندلی باغی را لکه گیری کنیم ؟

مقداری مواد شوینده به همراه جوش شیرین و سرکه و آب مخلوط کنید و با یک برس نرم بر روی صندلی یا مبل بکشید تا لکه از بین برود به این نکته توجه کنید که نباید مواد مستقیم با چوب برخورد کند و خیس شود. باید میزان تمیزکاری با کمترین مقدار رطوبت انجام شود. پس از آن به کمک یک حوله نرم، چوب را خشک کنید و زمان دهید تا به کمک جریان هوا خشک شود. اگر می‌خواهید از روغن براق استفاده کنید باید فقط بر روی سطح آن بزنید تا باعث شکنندگی چوب نشود. به خصوص اگر در مناطق سرد سیری زندگی می‌کنید باید به این نکته نهایت توجه داشته باشید.

استفاده از روکش و کاور برای صندلی باغی

اگر از روکش‌های محافظ برای سالم ماندن صندلی و مبل‌های باغی در برابر سرما و بارندگی استفاده کنید طول عمر این وسایل را افزایش خواهید داد و از نظر تمیزی و سالم بودن نیز پیشنهاد می‌شود‌. اگر از روکش‌های پلاستیکی استفاده کنید می‌توانید در فصل زمستان نیز با اطمینان خاطر وسایل را در فضای باز قرار دهید. نکته حائز اهمیت این است که از روکش‌های پلاستیک یا پارچه‌ای ضدآب و قابل تنفس استفاده کنید تا از ایجاد کپک جلوگیری کند. همچنین نگذارید برف و باران بر روی روکش باقی بماند سعی کنید با برس از روی آن پاک نمایید. اگر تمامی کارهایی که بیان کردیم را انجام دهید بدون شک طول عمر صندلی‌های باغی شما افزایش خواهد یافت.

نگهداری صندلی باغی در انبار و گاراژ

بهترین پیشنهاد برای سالم ماندن وسایلی همچون صندلی و مبلمان باغی در فصل‌ زمستان قرار دادن در انبار و گاراژ است اما همان طور که پیش‌تر بیان کردیم باید حتما از روکش و پلاستیک برای اطمینان خاطر استفاده کنید.

کلام پایانی

بنابراین طبق مواردی که بیان کردیم لازم است در خرید صندلی باغی خود به جنس صندلی دقت کنید زیرا موضوع اصلی نگهداری صندلی‌های باغی جنس آن‌ها است. همچنین اگر می‌خواهید صندلی باغی خود را در فضای باز قرار دهید از کاورهای ضد آب استفاده کنید. ناگفته نماند که باید قبل از کشیدن کاور از خیس نبودن صندلی اطمینان خاطر حاصل شود زیرا دشمن صندلی‌های باغی به خصوص جنس چوبی و آلومینیومی آب است و باعث خرابی و شکستگی آن می‌گردد. مواد مخصوص و انواع کاورها می‌توانند عمل نگهداری و مراقبت از صندلی باغی در زمستان را به خوبی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت