انتخاب مناسب رنگ مبل باغی

انتخاب مناسب رنگ مبل باغی

فهرست محتوا

در زمان خرید انواع مبلمان باغی و محصولات دیگر، یکی از مهم‌ترین موضوعات هماهنگی ظاهری و رنگ مناسب مبل مورد نظر است. انتخاب مناسب رنگ مبل باغی باعث می‌شود تا بتوانید دکوراسیون فضای مورد نظر خود را به صورت چشمگیری بهبود ببخشید. با توجه به این‌که مبلمان باغی در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند توجه به کیفیت و تنوع رنگ آن در زمان انتخاب تأثیر بسیار زیادی دارد. در هنگام انتخاب مناسب رنگ باید به دوام و ثبات آن توجه داشته باشید؛ چراکه معمولاً مبلمان‌ باغی در فضای باز قرار خواهند گرفت و در معرض شرایط آب‌وهوایی متفاوتی استفاده می‌شوند.

رنگ‌ های مبلمان باغی

بهترین رنگی که برای میز و صندلی فلزی و مبل باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ پودری الکترواستاتیک نام دارد. نکته مهمی که در رابطه با رنگ الکترو استاتیک وجود داشته این است که نحوه اجرای آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در واقع اجرای درست رنگ پودری الکترواستاتیک باید به گونه‌ای باشد که پس از شست‌وشوی سازه و فسفات کردن صندلی باغی به وسیله القای بار‌های الکتریکی، در وهله اول پودر رنگ بر فلز پاشیده شده و در مرحله بعد در کوره‌های مخصوص پخته شود تا بالاترین حد مقاومت را داشته باشد. توجه داشته باشید که استفاده از اسفنج یورتان که دارای کیفیت بالایی است می‌تواند باعث به وجود آمدن راحتی و همچنین طول عمر بالاتر در تشک‌های صندلی باغی شود. پارچه مبلمان در این نوع از محصولات می‌تواند پارچه‌ای، چرم یا برزنت باشد. در صورتی که قصد خرید مبلمان ویلایی و باغی را در فضای باز دارید باید به جنس و متریال به‌کار رفته در آن توجه داشته باشید.

انتخاب مناسب رنگ مبل باغی

رنگ الکترواستاتیک برای مبلمان باغی

برای انتخاب مناسب رنگ مبل باغی می‌توانید از رنگ الکترواستاتیک یا رنگ پودری استفاده کنید. این رنگ‌ها برای اولین بار حدود ۷۰ سال پیش در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. پس از آن کمپانی آلمانی در دهه ۶۰ با ترکیب اکسترودر و حرارت، موفق به تولید خمیر رنگ الکترواستاتیک شد. پس از آن مؤسسه شل در انگلستان نیز برای رنگ ‌آمیزی از رنگ‌های پودری و روش الکترواستاتیک استفاده کرد؛ اما به دلیل هزینه‌های بالا و روش‌های رنگ ‌آمیزی با آن، فراگیر نشد. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای رنگ ‌آمیزی الکترو استاتیک وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو روش‌ پیش گرما و پس گرما اشاره نمود. در روش پیش گرما ابتدا قطعه مورد نظر را به اندازه کافی حرارت می‌دهند و سپس رنگ را روی آن اسپری می‌کنند. در این روش میزان چسبندگی به رنگ افزایش یافته و رنگ مورد نظر در برابر خراشیدگی و جدا شدن مقاومت بالایی از خود نشان خواهد داد. معمولاً از این رنگ ‌آمیزی برای قطعات کوچک و قطعات با ضمانت بالا استفاده می‌شود.

انتخاب رنگ برای مبل باغی

با استفاده از مبلمان باغی می‌توانید بیشترین استفاده را از فضای بیرون داشته باشید. در واقع مبلمانی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند به منظور استراحت و گذراندن وقت با دوستان استفاده گردند؛ بنابراین نیاز است تا در زمان انتخاب رنگ نکاتی را مد نظر قرار دهید. از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب رنگ برای مبل باغی باید به آن توجه نمود، حفظ یک طرح و رنگ مکمل است. علاوه‌بر این طراحی فضای باز با در نظر گرفتن نوع چیدمان و استفاده از انواع مبل باغی و میز و صندلی فلزی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

انتخاب مناسب رنگ مبل باغی

حفظ یک طرح و رنگ مکمل

مبلمان باغی با ایجاد یک رنگ هماهنگ با پاسیو یا تراس، نمایی بسیار زیبا را به وجود خواهند آورد؛ به همین منظور باید با انتخاب طرح رنگ مکمل بین فضای داخلی و فضای بیرونی یک هماهنگی کامل را به وجود بیاورید. در مبلمان باغی با سبک مدرن ‌ایده‌های زیادی جهت طراحی و دکوراسیون وجود دارند. این ‌ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا فضای بیرونی مناسبی را به وجود ‌آورید.

این فضای بیرونی باید از نظر رنگ و متریال‌های دیگر هماهنگی داشته باشد و تنها به چوب طبیعی یا حصیر محدود نشود. نکته بسیار مهمی که در زمان انتخاب مناسب رنگ مبل باغی باید به آن توجه نمود، کیفیت و رنگ تشک صندلی است؛ به این دلیل که مبل‌های باغی در مجاورت هوا و در شرایط محیطی کاملاً متفاوت قرار می‌گیرند.

بنابراین در زمان انتخاب آن‌ها باید به کیفیت و ضد آب بودن آن‌ها نیز دقت کنید. برای انتخاب مناسب رنگ مبلمان باغی در وهله اول دکوراسیون موجود را طراحی نمایید و با در نظر گرفتن سلیقه خود برای به وجود آوردن یک فضای سنتی یا مدرن می‌توانید اقدام به انتخاب مناسب رنگ مبل باغی کنید. در صورتی که قصد دارید تا فضای باز روشنی داشته باشید که تمامی رنگ‌ها با آن هماهنگ باشند، می‌توانید از مبل باغی به رنگ سفید بهره ببرید.

قاعده کلی در رابطه با طراحی، با انتخاب رنگ مناسب مبل باغی آغاز خواهد شد؛ چراکه این بزرگ‌ترین مبلمان در مجموعه شما خواهد بود. بنابراین در این مرحله پیشنهاد می‌شود تا بر رنگ میز و صندلی فلزی تمرکز داشته باشید. می‌‌توانید حداقل از دو صندلی همرنگ با میز استفاده کنید تا تعادل درستی را در فضای موجود به وجود بیاورید.

استفاده از مبلمان حصیری سفید یا صندلی و میز‌های چوبی سفید و رنگی نیز می‌تواند دکوراسیون شما را تکمیل نماید. مبلمان باغی با سبک مدرن و به رنگ سفید در طراحی اهمیت زیادی دارند؛ چراکه این رنگ را می‌توان تقریباً با هر رنگ دیگری ترکیب نمود. سبکی که برای فضای بیرونی انتخاب می‌کنید می‌تواند جلوه‌ای از طبیعت باشد. صندلی‌های آلومینیومی نیز با طراحی ساده برای سبک‌های مدرن مناسب خواهند بود.

انواع مبلمان باغی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند به پنج دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک از آن‌ها برای شرایط مختلف آب‌وهوایی استفاده خواهند شد. به عنوان مثال در مناطق شرجی که بارندگی زیاد است استفاده از مبلمان باغی فلزی مناسب نخواهد بود و معمولاً پیشنهاد می‌شود تا از مبلمان آلومینیومی یا پلیمری استفاده گردد.

کلام پایانی

مبلمان باغی یکی از مهم‌ترین مبلمان‌هایی هستند که برای فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور کلی انواع مبلمان باغی از نظر جنس شامل مبلمان باغی فلزی، پلیمری، حصیری، آلومینیومی و چوبی می‌شوند. برای به وجود آوردن یک تقارن و یک دکوراسیون مناسب، باید انتخاب مناسب رنگ مبل باغی را جدی بگیرید. در حال حاضر از رنگ‌های کوره‌ای و الکترواستاتیک برای تولید مبلمان باغی استفاده می‌شود؛ چراکه دارای مقاومت بالایی هستند. انتخاب رنگ مناسب باید با توجه به شرایط و طراحی دکوراسیون انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سایت