سندبلاست تفاوت رنگ ما با دیگران

سندبلاست تفاوت رنگ ما با دیگران

تفاوت رنگ ما با دیگران

فهرست محتوا

شستشوی قطعات

سندبلاست و رنگ کاری الکترواستاتیک روش برتر رنگ آمیزی تولیدات راه سبز کلبه ها که باعث می شود کیفیت محصول های ما به شدت افزایش پیدا کند.

روش های مختلفی برای رنگ کردن قطعات فلزی وجود دارد در این نوشته به معرفی روش کار خود می پردازیم تا بیشتر با کیفیت محصول های تولیدی ما آشنا شوید.

قبل از رنگ کردن میز و صندلی ها یا قطعات تاب و … باید سطوح آنها از آلودگی ها پاکسازی شود این آلودگی ها می توانید انواع اکسید شدن یا چربی یا حتی گرد و خاک محیط باشد.

برای پاک کردن این آلودگی ها برخی تولید کنندگان از روش شستشو با استفاده بنزین یا مواد شوینده قلیایی استفاده می کنند . برخی از تولید کننده ها از روش های سولفاته یا فسفاته استفاده می کنند.

بعد از شستشو به روش های فوق باید قطعات شسته شده حرارت داده شود تا رطوبت آن از بین برود در برخی موارد این کار یا اصلا انجام نمیشود یا خوب انجام نمیشود و بخصوص در تولیداتی مثل صندلی فرفورژه بخار آب داخل لوله های باقی می ماند باعث خوردگی و زنگ زدن آن می شود.

سندبلاست
سندبلاست

سندبلاست چیست

اما ما در راه سبز کلبه ها با استفاده از روش سندبلاست اقدام به حذف آلودگی ها میکنیم. فرآیند و مکانیزم سند بلاست فلزات بدین گونه است که ابتدا متریال و مواد اولیه سندبلاست را در داخل یک دستگاه متصل به کمپرسور ریخته و سپس آنرا به وسیله یک پاشنده و یا پیستوله صنعتی بر روی سطح مورد نظر میپاشند تا آلودگی ها مثل اکسید ها و چربی ها و … از روی سطوح پاک شود.

این ویدیو را ببینید :

 

مواد اولیه سندبلاست از رزین ها رنگ ها و عایق های مخصوص تشکیل میشود و باعث میشود که یک لایه مخالف با اکسید روی آن تشکیل شود و هر چه قدر هم که دستگاه در معرض آب و رطوبت 100 % هم که باشد باز هم اتفاقی برای آن نمی افتد و زنگ نمی زند همچنین سطح کاملا عاری از آلودگی می شود تا رنگ بهتر و کامل تر بر روی آن بنشیند.

سندبلاست
سندبلاست

رنگ کاری الکترواستاتیک

مرحله بعدی کار رنگ آمیزی هست در مرحله رنگ آمیزی نیز روشهای مختلفی وجود دارد که بسیار زیاد بر روی کیفیت محصول تولید شده تاثیر می گذارد.

ما در مجموعه راه سبز کلبه ها از روش الکترواستاتیک استفاده میکنیم . در روش الکترواستاتیک رنگ بصورت پودر استفاده میشود.

در روش رنگ آمیزی الکترواستاتیک، قطعات با باردار کردن پودر رنگ ، رنگ آمیزی می شوند. ،بدین صورت که پودر رنگ دارای بار مثبت و قطعه دارای بار منفی می شود این اختلاف بار باعث می شود که پودر رنگ به قطعه بچسبد و کامل قطعه را بپوشاند و هیچ درز تا منفظی بدون رنگ نماند.

پس از رنگ آمیزی فطعه وارد کوره پخت رنگ می شود و در حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد و در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قطعه پخته می شود.

رنگ کاری الکترواستاتیک
رنگ کاری الکترواستاتیک

ما در این روش همواره از پودر رنگ با کیفیت و نو (غیر بازیافتی) استفاده می کنیم. این موضوع باعث میشود رنگ همه محصولات یک دست باشد . در صورتیکه برخی تولید کنندگان از رنگ بازیافتی هم استفاده می کنند در این روش یک پودر رنگ که یکبار باردار شده ولی به قطعه نچسبیده مجددا بار دار می شود و دوباره استفاده می شود که این امر باعث می شود شید رنگی محصولات کمی تغییر کند .

لازم به ذکر است روش رنگ آمیزی همه محصول های موجود در باغ کالا اعم از میز و صندلی فلزی ، تاب فلزی و … به همین روش است. که باعث میشود در برابر رطوبت ، باران و حتی هوای شرجی بسیار با دوام باشند هم رنگ محصول با کیفیت بماند و هم از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تفاوت رنگ ما با دیگران

آخرین مقالات سایت