مبلمان باغی

مبلمان باغی

مبلمان باغی

فهرست محتوا

مبلمان باغی

مبلمان باغی همان طور که از نامش پیداست برای باغ و فضاهای باز طراحی شده است. در طراحی و ساخت این مدل از مبل، از موادی مانند آلومنیوم و یا فلزات دیگری به وسیله رنگ های مخصوص، ضد زنگ شده اند استفاده می شود تا بتوانند در برابر بارش باران، رطوبت، تابش خورشید و سایر عوامل از خود مقاومت نشان دهند.
انواع مبلمان باغی
بر اساس فضاهای متفاوت مانند ویلا، باغ، تراس ها و غیره مبلمان های مختلف و متنوعی هم طراحی می شود که هرکدام کاربرد های مخصوص خود را دارند. در ادامه به بررسی چند نمونه از آن ها می پردازیم.

تاب و صندلی آویز

همه ی ما از تاب خوردن خاطرات خوبی داریم و حس خوب و آرامش بخشی به ما منتقل می کند. وجود یک تاب فلزی و صندلی آویز در وسط خانه باغ، و یا بر روی تراسی با منظره ی دل انگیز، بسیار لذت بخش خواهد بود. صندلی های آویز، بدنه ی تمام فلزی دارند و از قسمت بالا بر روی تکیه گاهی به کمک زنجیر متصل می شوند.

این اتصال سبب فاصله گرفتن صندلی از سطح زمین و حالت تاب مانند آن می شود. با قرار دادن بالشتک هایی رو روی صندلی، ساعت ها با خیال راحت بر روی صندلی بنشینید و لحظات خوشی را تجربه کنید.
تاب و صندلی های آویز نمونه از مبلمان باغی پر طرفدار هستند که بسیاری از افراد علاقمند به داشتن آن می باشند.

تاب ریلکسی آترین کنفی
تاب ریلکسی آترین کنفی

سایبان و چتر

اگر خانه باغ و یا خانه ی حیاط دار دارید داشتن یک سایه بان و یا چتر خالی از لطف نیست. با نصب سایه بان در حیاط می توانید در فضای باز استراحت کنید در حالی که از اشعه ی مستقیم آفتاب در امان هستید. البته مقاومت چتر ها در برابر اشعه ی تند خورشید بیشتر است و سایه بان ها بیشتر جنبه ی ایجاد سایه دارند.

آلاچیق

آلاچیق نوعی اسکلت و یا سازه از جنس چوب فلز و یا مصالح است که استحکام بالایی نسبت به نمونه های دیگر دارد. برخی از آن ها دارای پشه بند و و چادر می باشند تا در صورت لزوم برای خوابیدن و یا اسکان بیشتر از آن استفاده کنید. آلاچیق هایی ک با مصالح ساخته می شوند معمولا جای ثابتی دارند. آلاچیق های فلزی را می تواند پس از مدتی تغییر داد. اما آلاچیق هایی که از جنس چوب هستند قابلیت جا به جایی دارند و می توانید در صورت لزوم آن را حرکت دهید. مقاومت آلاچیق هایی که از جنس چوب هستند کمتر از سایر نمونه ها می باشد.

چتر پایه کنار نهال
چتر پایه کنار نهال انتخابی درست

مبلمان و میز و صندلی حصیری

نوع دیگری از مبلمان باغی، مبلمان حصیری هستند. زیر ساخت این نوع از مبلمان ها از جنس آلومنیوم است و دارای پوششی از جنس پلی اتیلن می باشند. این نوع از مبلمان ها بسیار پر طرفدار هستند و قابل استفاده در تراس منازل و خانه باغ ها و همین طور کافی شاپ ها می باشند.

نکات مهم خرید مبلمان باغی

اولین نکته در خرید مبلمان، متراژ و میزان فضای حیاط و یا مکان مد نظرتان می باشد. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید نباید از مبلمان باغی هشت نفره و یا ال استفاده کنید چرا که با این کار فقط محیط اطرافتان را شلوغ کرده اید.
انتخاب سبک مبل ها به سلیقه ی شما و محیطی که در اختیار دارید وابسته است. انواع مختلف و متنوعی از مبلمان های باغی تولید می شود که هر کسی با هرنوع سلیقه ای می تواند آن ها را انتخاب کند.
جنس مبلمان باغی که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد تا در شرایط مختلف آب و هوایی تحت تاثیر قرار نگیرد و رطوبت و نور خورشید باعث فرسودگی آن نشود.

خرید را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و از با کیفیت بودن مبلمان اطمینان حاصل کنید تا دوام و طول عمر بیشتری برای شما داشته باشند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مبلمان باغی

آخرین مقالات سایت